03/12/2007 Medi Ambient
El Departament de Politica Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha atorgat 828 mil euros en ajuts per a actuacions paisatgístiques en zones costaneres. Les subvencions s’emmarquen en la quarta convocatòria d’ajuts del Pla Director Urbanístic del Sistema Costaner i té per objectiu ajudar els ajuntaments a millorar el seu paisatge litoral. La nova actuació preveu millores en el camí de ronda de Palafrugell, entre d'altres.
El Pla es va aprovar definitivament el 25 de maig de 2005. A més de protegir un total de 23.500 hectàrees costaneres de sòl no urbanitzable i sòl urbanitzable no delimitat, preveia la creació d’un fons per a intervencions paisatgístiques que preservessin el medi litoral i en fomentessin el seu ús social.
Aquest fons és dotat mitjançant els pressupostos de la Generalitat i en les tres convocatòries anteriors ja s’han atorgat ajuts per un import total de 3 milions d'euros, que han permès tirar endavant 40 projectes de condicionament. L’import màxim de cada subvenció és del 50 per cent del cost de les actuacions previstes, amb un límit de 180 mil euros per a cada municipi beneficiari.
Les subvencions atorgades en aquesta quarta convocatòria, per un import de 828 mil euros, s’adrecen a projectes de construcció i manteniment de camins de ronda, d’accessos públics per a vianants i mitjans no motoritzats a les zones costaneres o per a adquisicions de sòl que serveixin per augmentar el patrimoni públic i dedicar-les després a intervencions paisatgístiques. Així, aquesta subvenció del Govern farà possible, amb les aportacions dels ajuntaments, actuacions per valor de més de 2 milions d'euros. A la nostra zona, la nova actuació preveu millores en el camí de ronda, concretament en el tram de Palafrugell.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...