19/10/2007 Obres i Urbanisme
Actualment no existeixen les condicions necessàries per tal que la Costa Brava disposi d’un ferrocarril. Aquesta és l’opinió dels tècnics que aquest matí han participat a Palamós en la conferència-col•loqui ‘Volem el tren a la Costa Brava?’. Els ponents asseguren que la poca densitat de població, l’estacionalitat de l’activitat econòmica i la poca rendibilitat social, desaconsellen que, ara mateix, es posi en marxa un tren a la nostra zona. L’acte estava organitzat per les cambres de comerç de Palamós i Sant Feliu de Guíxols, i per la Fundació Cercle d’Infraestructures. Els ponents han estat l'arquitecte Ricard Pie, el catedràtic de transport de la Universitat Politècnica de Catalunya, Francesc Robusté, i l'empresari turístic Lluís Moliné.
Els dos tècnics han coincidit en que cal encetar el debat sobre un futur ferrocarril a la Costa Brava i treballar-hi. Ara bé, també estan d'acord en que, en les actuals condicions, el projecte no és viable. L'arquitecte Ricard Pie creu que, per fer-ho possible, cal una altra Costa Brava. Pensa que la dispersió de la població i l'activitat econòmica turística molt estacionalitzada, ho desaconsellen. L'arquitecte creu que, ara mateix, seria més adequat resoldre algunes assignatures pendents pel que fa a les carreteres. Ricard Pie, però, creu que és oportú formular-se la pregunta de si cal un tren a la Costa Brava.
CITA RICARD PIE
D'altra banda, el catedràtic de la UPC, Francesc Robusté, ha insistit en aquesta idea. Ha recordat que, per tal que el ferrocarril sigui socialment rendible, cal un llindar mínim d'entre cinc mil i sis mil viatgers diaris per cada sentit. Un volum que, ara mateix, sembla lluny de la realitat. Robusté aposta per tirar endavant un servei d'autobús ràpid, potser creant un carril-bus específic.
CITA FRANCESC ROBUSTÉ
L'únic ponent que s'ha pronunciat obertament a favor de portar el tren a la Costa Brava ha estat l'empresari turístic de Castell-Platja d'Aro, Lluís Moliné. Ell creu que ja va ser un error no donar continuïtat a l'antic carrilet que unia Palamós i Sant Feliu de Guíxols amb Girona. Ara pensa que ha arribat el moment de tornar-se a plantejar aquest mitjà de transport, com a alternativa al cotxe.
CITA LLUÍS MOLINÉ
Els tres ponents de la conferència-col·loqui organitzada per les cambres de comerç de Palamós i Sant Feliu i pel Cercle d'Infraestructures, han coincidit que una futura xarxa ferroviària a la Costa Brava hauria d'estar connectada necessàriament amb el nou traçat del tren de gran velocitat.
Ricard Pie
Francesc Robusté
Lluís Moliné
Totes les notícies:
18/03/2025 - La Síndica de Greuges presenta avui la memòria anual al Ple municipal
El Ple de l'Ajuntament de Palamós farà aquesta tarda, a partir de les 6, la seva sessió...
18/03/2025 - Palamós guanya gairebé 1.000 habitants en només 5 anys
Ahir us explicàvem que Palamós ha superat per primera vegada la barrera dels 19.000 habitants....
18/03/2025 - Progat ja atén més de 400 gats de carrer i no pot cobrir tota la despesa
L'Associació Progat Palamós ja atén més de 400 gats de carrer, i els recursos humans i...
18/03/2025 - L'ACA aporta 118.000 euros per reduir el risc d'inundacions a Palamós
L'Agència Catalana de l'Aigua ha atorgat 3 ajudes a l'Ajuntament de Palamós, per un valor total...
18/03/2025 - L'artista Martí Colls recompon el mural dels 30 anys del referèndum de Castell
L'artista palamosí Martí Colls ha refet el mural commemoratiu del 30 aniversari del referèndum...