Reportatge

10/08/2007 Obres i Urbanisme


A finals d'aquest any, Palamós i Palafrugell estaran units per una autovia. Ja fa un any i mig que es treballa en el desdoblament a quatre carrils d'aquest tram i les obres estan en la fase decisiva. El projecte, llargament reivindicat, va estar bloquejat durant anys per la falta d'acord entre les parts implicades. No en va, l'afectació i l'impacte sobre els negocis i algunes vivendes que cohabiten al voltant d'aquesta carretera, és enorme.A aquestes altures del partit, els problemes, però, encara no s'han solucionat. Els empresaris d’hostaleria de la Costa Brava Centre estan descontents amb el funcionament de la comissió de seguiment de les obres de l’autovia. Es queixen que la Generalitat i l’empresa constructora no compleixen els acords que s’hi adopten i que no hi ha prou flexibilitat per adaptar el projecte a les necessitats que plantegen els empresaris i els veïns afectats per les obres. Aquesta comissió està formada per membres del propi Govern català, dels ajuntaments implicats i dels diferents col·lectius socials que estan afectats per la nova infraestructura. La creació d'aquest òrgan, que fins ara ha fet una dotzena de reunions, pretenia canalitzar qualsevol inquietud dels afectats per tal que, si era possible, es pogués recollir en l'execució de les obres. El gerent del grup Costa Brava Centre, Martí Sabrià, ha explicat a Ràdio Palamós que aquest objectiu no s'ha aconseguit.
CITA MARTÍ 1
Sabrià ha posat un altre exemple de la poca receptivitat de la Generalitat. Ha explicat que es va demanar fer un vial, entre l'actual rodona de Castell i l'entrada de Palamós, per canalitzar el trànsit dels vehicles que no poden anar per l'autovia i també dels vianants. De tot plegat, segons Martí Sabrià, poca cosa n'ha quedat.
CITA MARTÍ 2
Mentrestant, la Generalitat assegura que respectarà tots els compromisos amb els afectats per la construcció de l’autovia entre Palamós i Palafrugell. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ho explicava així i sortia al pas de les crítiques de l'empresariat turístic.
CITA C-31 1
El conseller Nadal assegura que l'autovia entre Palamós i Palafrugell tindrà els quatre carrils en servei el dia 31 de desembre d'aquest any. Mentrestant, demana paciència als afectats.
CITA C-31 2
El desdoblament de la carretera C-31 entre Palamós i Palafrugell haurà durat dos anys, amb una inversió pública superior als 40 milions d'euros. Per Sant Joan de l'any vinent entrarà en servei l'autovia entre Maçanet i l'Alou. La Generalitat vol que l'estiu de 2008 no hi hagi obres als accessos a la Costa Brava Centre. Serà temporalment, perquè la tardor de l'any vinent començaran els treballs de l'autovia entre Palamós i Platja d'Aro. Una peça més de l'Anella de les Gavarres.



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...