07/08/2007 Cultura
Aquí teniu, com cada dia, les principals propostes que conté la nostra agenda d’actes lúdics i culturals. Us en fa cinc cèntims en Manel Cerdà.
CONCERTS
Un dia més, la música clàssica té una cita de qualitat al Festival de Músiques de Torroella de Montgrí. L’església de Sant Genís acull, a partir de les deu de la nit, el concert titulat ‘El viatge de Marlow: de Catalunya a Viena’. Actua l’Orquestra de Cambra de la Filharmònica Txeca, sota la direcció d’Andreas Weiser. Comptarà també, com a solista, amb el prestigiós pianista polonès Piotr Anderszewski.
BALLS
Com tots els dimarts, els qui us agrada ballar teniu una doble oportunitat de tastar les virtuts del Country. A les vuit del vespre, al passeig del Mar de Palamós, hi ha sessió de balls en línia. Són classes gratuïtes que es fan cada dimarts. Una experiència similar la fan també a Palafrugell, a la plaça Nova, a partir de dos quarts de deu de la nit.
Mentrestant, al Nou Casino La Constància de Sant Feliu de Guíxols aposten per la música espanyola. A dos quarts de nou hi ha l’actuació del grup de ball Set Flamenco, que anirà seguida de rumbes i sevillanes per a tothom.
FESTES MAJORS
El nucli de Peratallada, al municipi de Forallac, està de Festa Major. A partir de dos quarts de set de la tarda, es fa un espectacle d’animació infantil a la plaça del Castell. Anirà a càrrec de Jordi Tonietti. A les onze de la nit, al mateix lloc, cantada d’havaneres amb el grup Port-bo. Tot seguit, canvi de registre i sessió de playback musical amb ‘Pluja d’estrelles’.
SARDANES
Sardanes a dojo per a la tarda i vespre d’aquest dimarts. Comencen a Calella de Palafrugell, a dos quarts de set de la tarda, amb una audició amb la cobla Baix Empordà. A aquesta formació se li gira feina perquè a les deu de la nit repeteix actuació. En aquest cas, a la plaça Major de Platja d’Aro. I a la mateixa hora, una altra audició de sardanes a Llafranc, a la plaça del Promontori.
DIVERSOS
Un mes i escaig i ja tornareu a tenir tota la mainada col•locada davant del pupitre. De moment, però, toquen vacances i bé que els haurem de buscar alguna activitat per fer. Doncs va, porteu-los a la platja Gran de Palamós perquè, cada dia, hi ha tallers infantils i jocs a la platja. Des de quarts d’onze del matí a quarts de dues de la tarda, a l’Àrea Activa.
Ja a la tarda, a les sis, hi ha jocs populars per a nens i nenes a la plaça de la Concòrdia de Calonge.
I per a tots els públics, avui us recomanem els tastes de jocs de taula que es fan al centre cívic Ca la Rafaela, a Castell d’Aro. A dos quarts de sis.
També per a totes les edats són les sessions de Tai-Txí que s’organitzen a Palamós. Es fan a la platja Gran. Avui i dijous comencen a les set de la tarda. La resta de dies, en horari matinal.
I que no falti una bona pel•lícula. La que, per exemple, podeu anar a veure avui a l’Estartit. Davant de l’oficina de turisme, cinema al carrer amb la projecció de ‘Un puente hacia Terabithia’.
VISITES GUIADES
Ja que som a l’Estartit, us expliquem també que avui hi organitzen una interessant visita guiada. Es tracta de la ruta ‘Aiguamolls plens de vida’. La fan a les set de la tarda, tots els dimarts fins al 28 d’agost.
A la mateixa hora, visita guiada al nucli antic de Castell d’Aro. Tots els dimarts i dimecres amb sortida des de la plaça del Poeta Sitjar.
I a Palamós, embarcar-se al veler Rafael és garantia d’entreteniment i aventura, tot a parts iguals. Avui us recordem que diàriament es fa l’excursió ‘La costa de Castell’. L’oportunitat de veure des del mar paratges emblemàtics com La Fosca, S’Alguer, cala Sanià o la platja de Castell. Sortides a dos quarts de cinc de la tarda. Sol•liciteu més informació al Museu de la Pesca de Palamós.
Totes les notícies:
10/09/2026 - Cultura Cants i danses populars, avui en la revetlla de la Diada a Palamós
A les 8 d'aquest vespre, Palamós farà la tradicional revetlla de la Diada Nacional de Catalunya....
10/09/2026 - Serveis El port concentra dues escales de creuer durant el cap de setmana
Després que l'escala de creuer prevista per a ahir dimecres no es va poder fer a causa de la...
10/09/2026 - Política JuntsxCat proposa dedicar un espai públic de Palamós a l'agermanament amb Rheda-Wiedenbrück
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, vol que el municipi dediqui el nom...
10/09/2026 - Societat Palamós recollirà donacions de sang, aquest dissabte al passeig
Després del bon resultat que van tenir les 3 jornades de donació de sang i plasma que es van fer...
10/09/2026 - Cultura Les Braves fan el seu segon Bingo Musical per la Diada
Per segon any consecutiu, la colla Les Braves celebrarà demà la Diada de l'Onze de Setembre a...