08/06/2007 Política
Han transcorregut ja dues setmanes des de la celebració de les eleccions municipals i el panorama polític a Palamós sembla força aclarit. Si més no, pel que fa a la distribució de forces dins de l'Ajuntament. PSC i Ciutadans de Palamós són a punt de tancar un acord de govern que els dóna majoria. Mentrestant, l'oposició afronta el repte d'intentar coordinar-se perquè la seva acció sigui el més efectiva possible. Com recordareu, el PSC va guanyar àmpliament les eleccions municipals a Palamós. Va obtenir vuit regidors i es va quedar a només un de la majoria absoluta. El seu plantejament inicial, una vegada coneguts els resultats, va ser oferir a Esquerra Republicana de Catalunya i a Ciutadans de Palamós la reedició del pacte de govern que ha estat vigent durant l'últim any i mig. Aquesta fòrmula, però, no ha estat possible. Els republicans han decidit despenjar-se del govern local. Les seves discrepàncies amb la dinàmica de govern del PSC i, especialment, la seva diferent visió sobre el nou planejament són la base que ha portat l'assemblea de militants a decidir que ERC seurà a les cadires de l'oposició. Feliu Antúnez és el seu regidor electe.
CITA ANTÚNEZ 1
A falta del suport dels republicans, el PSC ha trobat l'aliat ideal en Ciutadans de Palamós. El pacte entre les dues formacions està ja prou avançat i falta concretar alguns aspectes. Entre ells, les atribucions que definitivament tindran els dos regidors de la formació que lidera Antoni Bachiller. Ells volen portar Desenvolupament Econòmic i una regidoria transversal de nova creació que s'anomenaria Via Pública. La candidata a ser proclamada nova alcaldessa el dia 16, Teresa Ferrés, creu que l'acord està ben encaminat.
CITA TERESA 2
Del mateix parer és el cap de files de Ciutadans de Palamós, Antoni Bachiller, que no creu que el repartiment de regidories sigui cap obstacle.
CITA CdP
En aquest mandat, l'oposició municipal de Palamós estarà formada per quatre grups. Esquerra Republicana s'afegeix a Convergència i Unió, l'Entesa i el Partit Popular.
Tant CiU com l'Entesa s'han vist aquesta setmana amb el PSC. La cap de llista de la federació nacionalista, Isabel Ruiz, anuncia una oposició seriosa i responsable.
CITA RUIZ
Des de l'Entesa, reconeixen que els resultats electorals, la intenció del PSC de pactar prioritàriament amb Ciutadans de Palamós i la diferència de model de municipi que els separa dels socialistes, condemnava gairebé d'entrada l'Entesa a quedar-se a l'oposició. El seu regidor electe, Josep Espadalé, espera al menys un altre tarannà de l'equip de govern.
CITA ESPADALÉ
Joan Fontanet del Partit Popular estarà un mandat més a l'oposició. No obstant, i també com és habitual, es mostra disposat a donar suport a la majoria quan convingui.
Ja tenim, doncs, dibuixat el mapa polític de l'Ajuntament de Palamós per als pròxims quatre anys. D'aquí a una setmana es constitueix el nou Ple municipal i comença un mandat prou important, si tenim en compte que serà el que haurà de veure desenvolupar ja una part del que marca el nou Pla d'Ordenació Urbana i Municipal. Que hi hagi sort i, sobretot, seny.
Totes les notícies:
28/04/2026 - Societat Comencen les reunions participatives de l'Ajuntament de Palamós amb els veïns dels barris
L'Ajuntament de Palamós recupera a partir d'avui les reunions amb veïns de diferents zones del...
28/04/2026 - Societat La Síndica de Greuges arriba al final del mandat satisfeta amb l'experiència
La Síndica de Greuges de Palamós, Fina Camós, ha arribat al final del període de 5 anys al...
28/04/2026 - Serveis L'Oficina de Turisme i el Museu de la Pesca renoven els certificats de qualitat turística
El Consell Comarcal del Baix Empordà ha lliurat els distintius de qualitat turística a més de 90...
28/04/2026 - Societat L'hospital de Palamós acull una exposició sobre la història de la prevenció de riscos laborals
L'hospital de Palamós acull l’exposició 'Un viatge per la història de la prevenció de riscos...
28/04/2026 - Cultura Club de lectura juvenil 'Entre línies', avui a la Biblioteca Municipal
La Biblioteca Municipal de Palamós ha incorporat una proposta nova a la seva oferta de clubs de...