29/05/2007 Successos
La Salvamar Sírius, aquesta tarda al port de Palamós.
L’embarcació Salvamar Sírius, amb base al port de Palamós, ha hagut de rescatar aquesta passada matinada els dos tripulants d’una embarcació francesa que ha tingut problemes a alta mar. Les dues persones viatjaven en un vaixell de 21 metres d’eslora, que ha tingut una via d’aigua a causa d’un temporal de mar. El rescat ha estat ple de dificultats, precisament, a causa del mal temps.El veler Saint Pubert Tercer s'ha vist en dificultats quan navegava a unes 40 milles a l'est del Cap de Begur. Els dos tripulants del vaixell, dos homes de nacionalitat francesa, han enviat un missatge de socors que ha estat captat pels serveis de salvament marítim francesos, amb base a la ciutat de Toulon. Després de verificar la posició del veler, les autoritats franceses han avisat el Centre de Salvament Marítim de Barcelona que, alhora, ha alertat els efectius que tenen base al port de Palamós. Cap a les onze de la nit, ha sortit cap al lloc del naufragi l'embarcació Salvamar Sirius. També s'ha activat un helicòpter que, no obstant, no ha arribat a intervenir. La responsable de Salvament Marítim a Palamós, Sara Teixidó, ha explicat que el vaixell francès tenia una via d'aigua causada pel mal temps.
CITA SARA TEIXIDÓ 1
Les inclemències meteorològiques, amb un fort vent de tramuntana, han fet que el rescat dels dos navegants francesos hagi estat molt complicat.
CITA SARA TEIXIDÓ 2
El rescat s'ha pogut fer efectiu cap a la una de la matinada. La Salvamar Sírius ha arribat a Palamós cap a les tres de la matinada amb els dos tripulants sans i estalvis. Els esperava una dotació de la Policia Local de Palamós que els ha portat a un hotel del municipi, on han passat la nit. Avui han fet els tràmits per tornar cap al seu país. El seu veler, mentrestant, va quedar ahir a la nit a la deriva. Se l'intentarà localitzar quan el temps a alta mar millori, si és que no s'ha enfonsat definitivament.
Sara Teixidó 1
Sara Teixidó 2
Totes les notícies:
15/06/2026 - Serveis La Fira de la Gamba de Palamós ven 50.000 tiquets i bat el seu rècord
L'onzena edició de la Fira de la Gamba de Palamós ha batut aquest dissabte el rècord de tiquets...
15/06/2026 - Obres i Urbanisme Palamós planifica amb l'ACM la renovació de l'enllumenat públic
L'Ajuntament de Palamós s'acull a l'Acord marc de serveis i subministrament de la Central de...
15/06/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament convoca les subvencions per rehabilitar façanes
L'Ajuntament de Palamós ha obert el termini perquè la ciutadania demani les ajudes per a la...
15/06/2026 - Cultura L'Ateneu dinamitza la Festa Major amb la primera Fira de Barraques, Sound System a la platja i la baixada de carretons
L'Ateneu de Palamós i Sant Joan organitza diverses activitats aquest cap de setmana vinent, en la...
15/06/2026 - Cultura Club de lectura 'Llegir el teatre' a la Biblioteca, amb 'El Nom'
El club de lectura 'Llegir el teatre', de la Biblioteca Municipal de Palamós, comentarà avui...