28/03/2007 Societat
Un vaixell de càrrega al port comercial de Palamós.
L'activitat comercial del port de Palamós es va reduir l'any passat d'un 14 per cent, segons consta en els comptes econòmics de 2006, que el Consell de Govern de Ports de la Generalitat ha aprovat recentment. Per contra, tant l'activitat pesquera com la de creuers turístics, han anat clarament a l'alça. Segons aquestes dades, l'any 2006 el port de Palamós va moure quasi 294 mil tones de mercaderies. Això és gairebé un 14'5 per cent menys que al 2005. Fonts de Ports de la Generalitat indiquen que aquesta reducció s'explica, en part, per la menor demanda que han tingut les transaccions de pasta de paper i els seus derivats. No obstant, el Govern català explica que aquesta reducció s'ha compensat ja durant els dos primers mesos d'aquest any. Entre gener i febrer, el trànsit de mercaderies al port palamosí ha crescut d'un 13 per cent, respecte del mateix període de l'any anterior. Ports de la Generalitat destaca, d'altra banda, la consolidació de mercaderies com el ciment, els productes siderúrgics, la barita i la fusta, així com la incorporació de nous sectors d'activitat com ara els productes relacionats amb el guix.
El balanç de 2006 és molt més positiu si parlem de l'activitat pesquera. Durant l'any passat van entrar al port de Palamós 2854 tones de peix, quasi un 27 per cent més que al 2005. El valor de venda també va millorar molt. El peix es va comercialitzar per un preu global que supera els 12 milions d'euros. Això vol dir un resultat econòmic que millora de gairebé un 25 per cent el de l'any anterior.
Al llarg de l'any 2006, per últim, s'ha consolidat també l'activitat de creuers turístics al port de Palamós. En total, hi va haver 18 escales de vaixells de passatgers, que portaven uns 12 mil viatgers. Aquest any es preveu batre nous rècords amb 31 escales de creuers i més de 22 mil passatgers. El port palamosí ha estat, d'altra banda, objecte d'una campanya de sensibilització mediambiental sota l'eslogan 'Un port net és un mar viu'. En aquesta campanya hi va prendre part Ràdio Palamós, amb la producció i difusió d'uns espais sobre pràctiques mediambientalment correctes en els ports.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...
30/04/2026 - Cultura La comèdia 'Mi amiga Eva', avui al Cicle Gaudí de cinema català
Últim dijous de mes i sessió de cinema a La Gorga aquest vespre, de la mà de l'Àrea municipal...
30/04/2026 - Cultura Cine Xic i concert 'Viatge a Celtilònia', el diumenge a La Gorga
Cinema infantil i concert musical, en dos actes al Teatre La Gorga, aquest diumenge que ve. Anem a...
30/04/2026 - Medi Ambient Jornada familiar d'exploració de les Gavarres
Aquest dissabte a partir de les 10 del matí, el Consorci de les Gavarres organitza una activitat...