24/01/2007 Medi Ambient
La plataforma 'Recuperem el Castell de Vila-romà' valora presentar al·legacions al pla director de gestió de la Vall de Bell-lloc, que l'Ajuntament de Palamós va presentar el passat mes de desembre. La plataforma, que aplega diverses entitats cíviques de Palamós, defensa que el castell sigui de titularitat pública i el rehabilitin. La Plataforma 'Recuperem el Castell de Vila-romà' ha estat una iniciativa del Club Alpí Palamós, l'Ateneu de Palamós, l'Associació de Veïns de Sant Joan i l'historiador Pere Trijueque. De fet, el Club Alpí ja va encendre el llum d'alarma sobre el precari estat de conservació del castell de Vila-romà el passat 11 de Setembre, coincidint amb la tradicional hissada de la Senyera al cim del Montagut. Un cop constituïda la plataforma amb la resta d'entitats, es va presentar un manifest a l'Ajuntament de Palamós expressant la seva inquietud sobre el futur del castell, demanant que sigui de titularitat pública i oferint a l'administració tota la col·laboració per treballar conjuntament en la recuperació d'aquest element. L'Ajuntament de Palamós, mentrestant, va presentar el Pla de Gestió Patrimonial de la Vall de Bell-lloc que preveu la preservació d'aquest entorn i un model de gestió per al conjunt.
El document, que té la rehabilitació del castell de Vila-romà i d'altres elements patrimonials com ara forns, molins i masos com a principals eixos de la proposta, marca els plans directors en l'àmbit forestal i mediambiental. També proposa la creació d'una unitat gestora de la vall. El pla, redactat per la Universitat de Girona, no fa la valoració econòmica concreta del que costaran les actuacions que preveu. L'Ajuntament no es marca tampoc un termini concret per al seu desenvolupament. Això ja va provocar una certa contrarietat en el si de la plataforma 'Recuperem el Castell de Vila-romà', que ara valora presentar al·legacions al document. Pere Llauradó és el president del Club Alpí Palamós.
CITA PERE LLAURADÓ
El castell de Vila-romà, ara en estat ruïnós, és un dels bressols de l'actual municipi de Palamós. Dins de les activitats reivindicatives que s'han organitzat en els últims mesos, la plataforma va organitzar una jornada per netejar i desbrossar els voltants del castell.
Pere Llauradó
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...