18/01/2007 Medi Ambient
Imatge retrospectiva de la pesca artesanal de la garoina.
Els grups ecologistes consideren que les mesures anunciades ahir per la Generalitat per protegir la població d'eriços de mar arriben tard i són insuficients. Aquestes entitats critiquen que el Govern ha buscat una solució de compromís que equilibri els interessos proteccionistes amb els econòmics. Els ecologistes demanen, com a alternativa, la aturada immediata de la campanya gastronòmica La Garoinada i que es prohibeixi totalment l'extracció d'eriços en les zones més sobreexplotades. En un comunicat públic, l'Associació d'Amics de la Unesco de Palafrugell i l'entitat Salvem El Crit demanen també que es faci un cens dels eriços, com a mínim, cada dos anys. Per protegir la pesca artesana de l'eriç, es reclama així mateix que s'estableixin unes àrees per fer l'extracció amb els únics mitjans de la canya i el mirall. El president de Salvem El Crit, Josep Maria Piferrer, opina que, en qualsevol cas, la principal responsabilitat de la disminució de la població d'eriços la té la campanya gastronòmica La Garoinada.
CITA JOSEP MARIA PIFERRER
Per la seva banda, el president de l'Associació d'Amics de la Unesco de Palafrugell, Josep Granés, creu que ja seria hora que els interessos ambientals passessin al davant dels econòmics, i no a l'inrevés.
CITA JOSEP GRANÉS
Com ja us explicàvem ahir dins d'aquest mateix informatiu, la Generalitat ha elaborat un estudi que constata la reducció del nombre d'eriços de mar al litoral català. Tot i que no el quantifica, des de l'administració s'especula que la davallada pot ser de fins a un 30 per cent en els últims 15 anys. Davant d'això, el Govern català proposa una sèrie de mesures que passen per ampliar de 6 a 8 mesos la veda de la pesca d'eriços, no donar més llicències de mariscador, reduir el volum de captures, establir unes talles mínimes o crear una comissió de seguiment de totes aquestes mesures. Aquesta comissió, formada per diferents sectors implicats en aquest tema, hauria de decidir, per exemple, sobre la continuïtat o no d'iniciatives com ara la campanya gastronòmica La Garoinada que, per cert, comença demà a Palafrugell.
Josep Maria Piferrer
Josep Granés
Totes les notícies:
15/09/2026 - Política Ple ordinari de l'Ajuntament de Palamós amb proposta d'elecció de nou Síndic de Greuges
Després de l'habitual pausa de l'agost, com cada tercer dimarts de mes avui reapareix el Ple...
15/09/2026 - Serveis Escala del creuer Silver Ray al port de Palamós
Des de primera hora d'aquest matí fa escala al port de Palamós el creuer Silver Ray, de la...
15/09/2026 - Societat Palamós capta 69 donacions de sang en la jornada extraordinària al passeig del Mar
La donació extraordinària de sang que es va fer aquest dissabte passat al passeig del Mar de...
15/09/2026 - Cultura Un centenar d'infants participen a l'activitat de l'ANC 'Juguem en català!'
L'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós fa un molt bon balanç de la primera edició de la...
15/09/2026 - Societat SSIBE amplia la cartera de serveis privats amb una clínica dental
L'Àrea Mutual i Privada de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, ha ampliat la seva oferta...