15/01/2007 Societat
Una part dels treballadors de l'empresa Hutchinson ha començat a recollir firmes per demanar que l'espai que ocupa la fàbrica al sector de La Pietat no es requalifiqui com a sòl industrial. Els treballadors temen que aquesta qualificació urbanística pugui facilitar en un futur que l'empresa marxi de Palamós. La requalificació dels terrenys ocupats per Hutchinson està prevista en el nou Pla d'Ordenació Urbana Municipal de Palamós. Quan l'antiga fàbrica Vincke va abandonar les instal·lacions que tenia al centre de Palamós, va marxar a la zona de La Pietat amb una sèrie de condicions pactades amb l'Ajuntament. Els terrenys que ocuparia eren no urbanitzables però se'ls donaria ús industrial per una qüestió d'interès social. El motiu és que Hutchinson dóna feia a quasi 700 persones.
La revisió de Pla d'Ordenació Urbana Municipal, especifica que els terrenys que ocupa actualment Hutchinson passaran a ser qualificats com a sòl industrial. La secció sindical de Comissions Obreres creu que això podria afavorir la marxa de l'empresa. Actualment, i segons el pacte que Ajuntament i empresa van fer en el seu moment, no es pot fer cap canvi d'activitat ni es pot ampliar la factoria. Els treballadors pensen que això és un fre a hipotètiques intencions de Hutchinson de marxar del municipi, perquè no podria treure rendiment dels terrenys que ocupa. En canvi, si la zona es qualifica com a sòl industrial, els terrenys es revaloritzen i això podria ser un estímul per vendre'ls i marxar, diuen els treballadors. Per tenir més garanties, fa un any i mig, Comissions va acordar amb l'Ajuntament que si els terrenys es requalificaven serien indivisibles en la seva totalitat. El responsable de la secció sindical de Comissions Obreres a Hutchinson Palamós, Albert Tabernero, diu que aquest acord no s'està complint.
CITA ALBERT TABERNERO 1
Tabernero es pronuncia així sobre la hipotètica possibilitat que Hutchinson decidís marxar de Palamós.
CITA ALBERT TABERNERO 2
La secció sindical de Comissions Obreres a Hutchinson ha iniciat mobilitzacions i ja ha recollit un miler de firmes contra la requalificació urbanística de la fàbrica. La mesura no té el suport de la resta de formacions representades al Comitè d'Empresa, en el qual Comissions és la força majoritària.
Albert Tabernero 1
Albert Tabernero 2
Totes les notícies:
31/07/2026 - Medi Ambient Palamós posa fil a l'agulla per reposar les boies vandalitzades i els Mossos faran més vigilància
L'Ajuntament de Palamós ja ha iniciat el procés per reposar les boies de seguretat que, a...
31/07/2026 - Serveis El Marella Explorer tanca avui les escales de creuer del juliol
Avui divendres hi ha l'última escala de creuer d'aquest mes de juliol al port de Palamós. El seu...
31/07/2026 - Cultura 1.700 persones ja han passat pel Rumb(A)Palamós 2026, que avui abaixa el teló
El festival Rumb(A)Palamós programa avui el cinquè i darrer concert de l'edició d'aquest any. La...
31/07/2026 - Cultura El correfoc obre la Festa Major de Sant Joan
Avui divendres es posa en marxa una nova edició de la Festa Major de Sant Joan, organitzada per...
31/07/2026 - Cultura La Fosca dona la benvinguda a l'agost amb la Cantada d'Havaneres
L'Associació Amics de la Fosca organitzarà demà dissabte una nova edició de la tradicional...