01/12/2006 Societat
El Museu de la Pesca de Palamós.
El Museu de la Pesca de Palamós acull avui i demà les terceres jornades Promediterrània. Aquesta activitat, organitzada per la Càtedra d’Estudis Marítims, analitza els reptes de futur de la comercialització i consum del peix, des d’un punt de vista antropològic i social, donant a conèixer el seu valor nutricional.
A les jornades que es fan a Palamós i participen especialistes i representants de les administracions, associacions gremials, científics, nutricionistes, així com historiadors i antropòlegs.
Les jornades presenten la història i la tradició del consum del peix al nostre país. S'explica la seva importància en la dieta, així com les mesures que s'estan aplicant per a la seva promoció.
Aquesta activitat està organitzada per la Càtedra d'Estudis Marítims. Aquesta entitat que, la setmana passada va inaugurar el curs 2006-2007, va ser creada l'any 2000 per la Universitat de Girona i l'Ajuntament de Palamós amb l'ànim de potenciar una llarga sèrie d'activitats de col.laboració que un total de deu institucions han fet en els últims anys a través del Museu de la Pesca. Joan Lluís Alegret, director de la Càtedra explica el treball que pretén fer aquesta entitat durant les jornades.
CITA JOAN LLUÍS ALEGRET 1
Aquestes són les terceres jornades Promediterrània que la Càtedra d'Estudis Marítims organitza a Palamós. L'any 2001, es va analitzar específicament la comercialització del peix, mentre que en les següents, celebrades el 2005, les ponències van donar importància a la transformació del producte. Joan Lluís Alegret, director de la Càtedra destaca que el consum serà el tema que centra bàsicament aquestes jornades Promediterrània que es fan avui i demà al Museu de la Pesca de Palamós.
CITA JOAN LLUÍS ALEGRET 2
Les terceres jornades Promediterrània compten amb el suport del FROM, la Direcció General de Pesca i Afers Marítims de la Generalitat de Catalunya, de la Diputació de Girona, així com la col.laboració de la Confraria de Pescadors de Palamós i el Museu de la Pesca.
Joan Lluís Alegret 1
Joan Lluís Alegret 2
Totes les notícies:
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
18/09/2026 - Cultura La Gorga acull 'El Concert' d'alumnes de l'acadèmia L'Assaig by Elisabet
Aquest dissabte el Teatre La Gorga serà l'escenari d'un espectacle molt especial. Es tracta de 'El...