15/11/2006 Societat
Els estudiants que cursin tercer i quart d'ESO a Palamós podran realitzar pràctiques laborals en una empresa, a banda de les hores lectives. L'Ajuntament de Palamós i el Departament d'Educació de la Generalitat han signat un conveni de col.laboració, mitjançant el qual es dóna resposta a les necessitats educatives d'aquells alumnes amb dificultat d'aprenentatge. Una quinzena d'entitats i d'empreses de la vila han mostrat el seu interès a participar en la iniciativa.Aquesta setmana s’han iniciat les pràctiques en entitats i empreses dels nou alumnes de l’IES Palamós que participen en aquest projecte. El promou el Departament d’Educació de la Generalitat en conveni amb l’Ajuntament de Palamós i amb la col.laboració de la Cambra de Comerç de Palamós.
La idea, anomenada Projecte Singular, està adreçada a alumnes de tercer i quart d'ESO i esdevé una oferta formativa per a alumnes amb dificultats d’aprenentatge. D’aquesta manera els alumnes participants s’inicien en l'adaptació al món laboral i complementen l’adquisició de les competències bàsiques i habilitats com a pas previ a noves expectatives de futur.
Amb aquest objectiu, l’Ajuntament de Palamós i el Departament d’Educació han firmat un conveni de col.laboració mitjançant el qual i, amb una vigència de dos anys prorrogables, es dóna suport a l’IES Palamós, col.laborant directament en aquest projecte i posant a disposició recursos educatius de formadors i d’espais. A banda, l’Ajuntament de Palamós també acull dos joves en pràctiques, un en l’àmbit de la Brigada Municipal d'Obres i l’altre en les àrees administratives de l'Ajuntament.
La Cambra de Comerç de Palamós, que també integra un alumne en pràctiques, col.labora activament en el Projecte Singular, establint contactes amb les empreses locals interessades en aquesta prestació de formació. Precisament una quinzena d’entitats i empreses de la vila han mostrat ja el seu interès a participar en el projecte.
Les empreses locals que acullen enguany els alumnes participants del Projecte Singular són: Metropol Palamós S.A., Perruqueria Woman, Lampisteria Rafa-Joan S.L., Comercial Martí S.L., Centre d’Estètica Dona, Amitec, a banda de la Cambra de Comerç de Palamós i de l’Ajuntament. Els nou alumnes participants del projecte realitzaran les pràctiques laborals un cop per setmana i dins d'un període que finalitzarà el mes de juny de 2007.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...