L'alcaldessa s'ofereix com a mediadora en un conflicte veïnal

15/11/2006 Societat


L'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, diu que l'Ajuntament s'ha ofert com a mediador en un afer que enfronta veïns dels carrers de Pere Joan i de Santiago Bañeras i Goday. Els veïns del Pere Joan se senten perjudicats per una construcció del carrer de Santiago Bañeras, que, segons diuen, provoca que els entri aigua a les seves cases quan plou. Ferrés diu que intentarà evitar una acció judicial entre els veïns d'ambdós carrers i plantejarà les recomanacions fetes pel Síndic de Greuges de Palamós d'intentar trobar una solució tècnica per a aquest problema, dins del document del Pla d'Ordenació Urbana Municipal.Anys enrere, el govern municipal encapçalat per CiU va fer un pacte verbal amb uns promotors que construïen entre els carrers de Pere Joan i de Santiago Bañeras i Goday. El pacte establia deixar un espai d'un metre i mig entre les propietats d'ambdós carrers. Els pisos es van vendre i la zona es va convertir en una comunitat de propietaris. Veïns del carrer de Santiago Bañeras, en llegir l'escriptura, van adonar-se que aquell metre i mig, fruït del pacte verbal, se'ls havia restat de la seva propietat. Van presentar una petició de fer una separació i, durant aquest mandat, se'ls va atorgar la llicència per construïr un mur. La tanca provoca problemes quan plou, per culpa d'un tub que recull les aïgues pluvials i que l'Ajuntament ha comprovat que estava obstruÏt. Representants d'ambdós carrers van visitar el Síndic de Greuges que, inicialment, els va assegurar que aquest era un problema judicial. No obstant, el Síndic ha recomanat a l'Ajuntament buscar una solució tècnica. Que es recuperi el pacte inicial i, que el nou planejament urbanístic ho contempli. Escoltem el portaveu de CiU a l'Ajuntament de Palamós i anterior alcalde del municipi, Jordi Pallí.
CITA JORDI PALLÍ
L'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, que s'ha reunit amb representants de les dues parts afectades, diu que plantejarà aquesta opció en la reunió de planejament urbanístic que celebrarà demà amb els grups polítics municipals. A la vegada s'ofereix a fer de mediadora en un conflicte que no vol que perjudiqui ningú.
CITA TERESA FERRÉS
El portaveu de CIU, Jordi Pallí, que era alcalde de Palamós quan es va fer aquest pacte, diu que tot i ser verbal, segons un informe tècnic, era vinculant.



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...