10/08/2006 Societat
Entrada de peix a la llotja de Palamós.
La Confraria de Pescadors de Palamós continuarà gestionant la llotja pesquera del port palamosí durant els pròxims 20 anys. La Generalitat ha fet públic avui que ha adjudicat a les confraries la concessió per explotar les llotges i les instal·lacions complementàries de dotze ports catalans, entre ells el de Palamós.La Confraria de Palamós ja havia explotat la llotja pesquera del port durant els últims quinze anys. La concessió, però, es va acabar el passat mes de febrer i va sortir a concurs públic. La confraria palamosina va fer tots els tràmits per presentar-s'hi i, de fet, ja esperava que li adjudiquessin la nova concessió perquè no la va sol·licitar ningú més.
Ara, la Confraria de Pescadors podrà gestionar la llotja durant els pròxims 20 anys amb opció a prorrogar aquest període 5 anys més. Francesc Benaiges, Patró Major de la Confraria de Pescadors de Palamós.
CITA FRANCESC BENAIGES
A canvi de donar aquesta concessió, la Generalitat obligarà les confraries a prendre una sèrie de compromisos. Entre aquests, hi ha el d'adoptar sistemes per gestionar els residus generats a través de l'activitat pesquera i per a la implantació de sistemes de gestió ambiental. En aquest mateix sentit, les confraries de pescadors hauran de fomentar la formació en gestió ambiental i divulgar les bones pràctiques mediambientals entre els pescadors. Es tracta, per exemple, de tenir cura del tractament de residus, olis usats i aigües de sentina. Les persones que treballen amb productes pesquers dins de les instal·lacions de la llotja hauran de disposar de la formació adequada i aportar el carnet de manipuladors. La confraria està obligada també, a partir d'aquest nou període de concessió de la llotja, a controlar la pesca comercialitzada, fent estadístiques per espècies, volum i pes.
A més de la de Palamós, a la demarcació de Girona han vist adjudicada la concessió de llotges les confraries de pescadors de Llançà, El Port de la Selva, Roses, Sant Feliu de Guíxols i Blanes.
Francesc Benaiges
Totes les notícies:
26/06/2026 - Cultura La màgia dels focs artificials posa la cloenda a la Festa Major de Palamós
La darrera jornada de la Festa Major de Palamós 2026 comença amb una activitat patrimonial. Es...
25/06/2026 - Cultura Activitats per a tots els públics en el penúltim dia de la Festa Major de Palamós
Avui és dijous i a Palamós continua desplegant-se el programa de la Festa Major 2026. El repassem...
24/06/2026 - Cultura Festivitat de Sant Joan farcida d'actes de Festa Major
Palamós celebra avui la festivitat de Sant Joan, amb la seva Festa Major ja en marxa. Un munt...
23/06/2026 - Cultura El pregó de l'Associació d'Afectades de Fibromiàlgia obre avui la Festa Major de Palamós
La Festa Major de Palamós 2026 es posarà en marxa oficialment a partir de les 8 d'aquest vespre,...
23/06/2026 - Política L'Ajuntament haurà de revisar el tancament del pressupost de l'any passat
La Intervenció de l'Ajuntament de Palamós ha detectat errors materials en el tancament del...