04/08/2006 Medi Ambient
Embarcacions a la cala de Cap de Planes.
Salvem El Crit denuncia que l'ús indegut de les boies per part de les embarcacions d'esbarjo ha provocat el trencament de les balises que protegeixen les zones de banyistes a l'espai Castell-Cap Roig. L'entitat ecologista denuncia una vegada més l'excés d'embarcacions que fondeja en aquesta zona protegida. La zona on s'ha produït el trencament de les balises és el de Cap de Planes. Això ha passat per segona vegada aquesta setmana i cinquena en el que va d'estiu. El portaveu de Salvem El Crit, Jordi Cruz, explica perquè es produeix aquest trencament.
CITA JORDI CRUZ 1
El trencament de les balises provoca que nombroses embarcacions fondegin sense control dins de la cala de Cap de Planes. Això, segons Jordi Cruz, té diferents conseqüències.
CITA JORDI CRUZ 2
Salvem El Crit recorda que l'actual normativa permet total llibertat a les embarcacions a l'hora de fondejar en espais no balisats. Per aquest motiu, l'entitat ecologista considera que el més prioritari seria que el Govern de l'Estat actualitzés la normativa que regula la navegació d'esbarjo perquè aquesta ha quedat totalment obsoleta. Segons Salvem El Crit, la llei data d'èpoques en que l'impacte de la navegació d'esbarjo al litoral era molt petit, un fet que ara ha canviat totalment. Els ecologistes, d'altra banda, fan una crida als patrons d'embarcacions de lleure perquè tinguin més cura dels llocs per on naveguen i on fondegen.
Jordi Cruz 1
Jordi Cruz 2
Totes les notícies:
25/09/2026 - Cultura La Nau dels 50 metres s'obre a una nova edició de la Tecnofan Party
La festa de cultura digital Tecnofan Party aterra, una vegada més, a la Nau dels 50 metres de...
25/09/2026 - Serveis L'Empordà Wine & Food ens porta un cap de setmana de gastronomia, vins, música i cultura, al passeig del Mar
L'Àgora del passeig del Mar de Palamós serà l'escenari, des d'avui divendres i al llarg d'aquest...
25/09/2026 - Serveis Penúltima escala de creuer del setembre, amb el Marella Explorer
El port de Palamós rebrà aquest diumenge la penúltima escala de creuer d'aquest mes de setembre....
25/09/2026 - Medi Ambient Naturalistes de Girona fa un Bioblitz a Castell
L'Associació de Naturalistes de Girona presenta la primera edició del Bioblitz a Castell. Es...
25/09/2026 - Cultura Tertúlia sobre l'escola d'abans, amb l'associació Clau de Volta
L'associació Clau de Volta oferirà demà dissabte una tertúlia dins el cicle 'Les coses...