27/06/2006 Medi Ambient
Un dels actuals espigons de la platja de Sant Antoni.
La Comissió de Medi Ambient del Senat ha aprovat aquest migdia una moció d'Esquerra Republicana de Catalunya contra el projecte per construir nous espigons a la platja de Sant Antoni. La moció demana que es reconsideri el projecte però que es mantingui la inversió per resoldre el problema dels temporals amb un projecte consensuat.Els espigons de la platja de Sant Antoni es van construir a finals de la dècada dels setanta i, des d'aleshores, no se'ls ha fet cap mena de manteniment, tot i el deteriorament que pateixen. La solució proposada pel Ministeri de Medi Ambient, pressupostada en uns dotze milions d'euros, passa per treure aquests espigons i substituir-los per dos de nous, perpendiculars a la platja. Això obligarà a canviar l'actual fesomia de petites cales que té la platja de Sant Antoni, fet que rebutja una bona part del veïnat. L'Ajuntament de Calonge, que inicialment tampoc havia vist el projecte amb bons ulls, finalment li ha donat el vist-i-plau.
Avui, Esquerra Republicana de Catalunya ha portat el tema al Senat a través d'una moció que demana al Govern central reconsiderar aquest projecte. La proposta ha tirat endavant amb els vots favorables de totes les forces polítiques, excepte el PSOE. El senador d'ERC, Miquel Bofill, ha explicat a Ràdio Palamós que la retirada del projecte hauria d'anar acompanyada del manteniment de la inversió prevista a Sant Antoni.
CITA MIQUEL BOFILL
Si finalment sobressin diners, segons Bofill, es podrien dedicar a reparar els danys que van causar al litoral de Sant Antoni els aiguats de la passada tardor. La moció aprovada pel Senat no té rang de llei i, per tant, el Govern Central només té l'obligació política de tenir-la en compte.
Miquel Bofill
Totes les notícies:
30/06/2026 - Societat Rosa dels Vents admet que l'incident de la casa de colònies de la Fosca li farà revisar protocols
Rosa dels Vents ha condemnat els fets ocorreguts aquest cap de setmana passat a la casa de...
30/06/2026 - Serveis L'Ajuntament veu bé la fira d'atraccions lluny del passeig però la vol de més qualitat
L'Ajuntament de Palamós es mostra satisfet amb el resultat del trasllat de la fira d'atraccions de...
30/06/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues demana als ajuntaments i a la ciutadania que no afluixin per la depuradora nova
Ahir us explicàvem que les administracions donen per tancada l'emergència creada per l'avaria de...
30/06/2026 - Societat L'atenció primària amplia horaris a l'estiu per atendre un increment de població del 60% al Baix Empordà
Com cada estiu, la comarca del Baix Empordà s'enfronta a un repte de molta envergadura per una...
30/06/2026 - Successos Un escorcoll a Palamós dins l'operatiu contra una trama de tràfic d'éssers humans
La Divisió d'Investigació Criminal dels Mossos d'Esquadra i la Policia Nacional han desarticulat...