09/06/2006 Medi Ambient
Cala Estreta, un dels espais inclosos al PEIN Castell-Cap Roig.
Finalment, demà al matí es farà efectiu el tancament al trànsit motoritzat de l'espai protegit Castell-Cap Roig. Els municipis afectats i el Departament de Medi Ambient de la Generalitat han decidit donar aquest pas davant de les altes temperatures i la sequera, que incrementen el risc d'incendi forestal. El tancament serà efectiu durant tot l'estiu, fins que les condicions climatològiques permetin que hi puguin passar novament vehicles a motor. Emili Pérez és el regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós.
CITA EMILI PÉREZ
Els únics que podran entrar a l'espai protegit amb vehicle de motor seran els veïns de la zona. Per a la resta, quedaran tancats els diferents camíns d'accés a l'espai PEIN Castell-Cap Roig. Per la banda de Palamós, es tanca el camí de cala Estreta. A Palafrugell, l'accés des de Cap Roig i a Mont-ras, el camí de la cala del Crit. La gent que a partir de demà arribi en cotxe o en moto a la platja de Castell, haurà d'estacionar el vehicle en l'aparcament habilitat i, si ho vol, haurà de continuar a peu. Aquest aparcament té capacitat per a uns 500 vehicles.
El control dels accessos a l'espai protegit Castell-Cap Roig el faran els agents forestals, Mossos d'Esquadra i personal dels tres ajuntaments afectats així com de les seves policies locals. Concretament a Palamós, l'Ajuntament destinarà cada dia, de nou del matí a dos quarts de set de la tarda, dues persones que faran tasques d'informació i control. A banda, i en col·laboració amb l'Associació de Defensa Forestal Gavarres Marítima, l'aparcament de Castell disposarà d'una cisterna de 300 litres d'aigua per poder fer una actuació immediata en cas d'incendi.
El tancament de l'accés motoritzat a l'espai PEIN Castell-Cap Roig es fa cada estiu des de l'any 2003. Aquest any la data s'ha avançat una setmana respecte a la que es va triar l'estiu passat.
Emili Pérez
Totes les notícies:
29/06/2026 - Successos Els Mossos investiguen un cas de tocaments a noies menors en una casa de colònies de Palamós
Els Mossos d'Esquadra investiguen un cas de presumptes tocaments a dues adolescents que passaven...
29/06/2026 - Medi Ambient Compromís de les administracions per la depuradora nova
Com ja us explicàvem dies enrere, la depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ja ha gairebé...
29/06/2026 - Cultura Joventut fa un balanç bo de les Barraques 2026
L'espai de Barraques de la platja Gran ha estat, un any més, un dels pols d'atracció dels actes...
29/06/2026 - Cultura Palamós recordarà la Guerra Civil i la repressió franquista amb una visita a les bateries del Molí de Vent
L'Ajuntament de Palamós vol aprofitar el Dia Nacional en Memòria de les Víctimes de la Guerra...
29/06/2026 - Successos Rescaten en estat crític una dona ofegada a la platja Gran
Els serveis d'emergència es van mobilitzar aquest dissabte a Palamós per atendre una dona que es...