09/06/2006 Societat
L'accés al mercat de treball de la població jove és un dels reptes que han d'assumir les societats modernes. En ocasions, però, el fracàs escolar fa que la capacitació d'alguns d'aquests joves no arribi als mínims perquè aquest accés es faci amb garanties. El Pla de Transició al Treball és una eina-pont que pot facilitar el camí, en aquests casos. El següent reportatge us parla de la iniciativa que han pres els ajuntaments de Palamós i Palafrugell per tal d'extendre la implantació d'aquest sistema. A partir del curs vinent, Palamós i Palafrugell compartiran els cursos del programa del Pla de Transició al Treball, segons es contempla en el conveni que han firmat els dos ajuntaments i el Departament d'Educació de la Generalitat. Aquest programa està adreçat a joves del Baix Empordà amb la finalitat de facilitar-los l'accés a l'ocupació o bé la seva reincorporació al sistema educatiu.
Teresa Ferrés és l'alcaldessa de Palamós.
CITA PTT 1
Des de Palamós però amb un àmbit comarcal, en aquests últims anys el Pla de Transició al Treball ha acollit uns 150 alumnes. D'aquests, més del 80 per cent s'han inserit de nou al sistema educatiu o al món laboral. Aquests nois i noies de la comarca, d'entre 16 i 24 anys, han cursat estudis d'auxiliar de cuina i serveis de restauració, comerç o perruqueria.
A partir del curs vinent, però, aquest sistema canvia. El Pla de Transició al Treball s'amplia amb una nova seu a Palafrugell. S'estableixen dos mòduls, un d'auxiliar d'oficina, comerç i atenció al públic, i un d'auxiliar de cuina i serveis de restauració. Després d'una primera fase comuna que es podrà cursar a qualsevol dels dos municipis, els alumnes hauran d'optar a fer el curs d'auxiliar d'oficina a Palamós o el d'auxiliar de cuina a Palafrugell. En una tercera i última etapa els alumnes, una trentena en total, rebran formació pràctica en empreses que han acceptat participar en aquest projecte. L'alcalde de Palafrugell, Lluís Medir, es mostra molt satisfet per la incorporació del seu municipi com a nova seu del Pla de Transició al Treball al Baix Empordà.
CITA PTT 2
El tercer vèrtex del nou conveni és el Departament d'Educació de la Generalitat. El seu delegat territorial a Girona, Joaquim Bosch, creu que el nou programa del Pla de Transició al Treball cobreix les necessitats que hi ha la Baix Empordà.
CITA PTT 3
El Programa de Garantia Social-Pla de Transició al Treball busca facilitar l'accés a una feina o bé la reincorporació al sistema educatiu dels joves de 16 a 24 anys que han acabat l'ensenyament obligatori sense haver obtingut la corresponent titulació i que es troben en situació d'atur.
Totes les notícies:
14/05/2026 - Societat L'Ajuntament vol aclariments legals abans de complir la sentència pel complement salarial de la Policia Local
L'Ajuntament de Palamós diu que està pendent de consultes legals per aclarir de quina manera...
14/05/2026 - Política Som-hi demana al govern que pagui ja els factors retributius reconeguts judicialment als policies locals
Som-hi per Palamós i Sant Joan portarà al Ple municipal del dimarts vinent l'afer dels factors...
14/05/2026 - Serveis Les platges de Palamós recuperen les dutxes, 4 anys després
Per primera vegada des de l'any 2022, les platges de Palamós tornaran a tenir servei de dutxes...
14/05/2026 - Serveis Escala del creuer Sea Cloud Spirit
El port de Palamós rep avui la visita del creuer Sea Cloud Spirit, de la naviliera Sea Cloud...
14/05/2026 - Societat Últim capítol del cicle de trobades de l'Ajuntament amb els veïns dels barris
Aquesta tarda es farà l'última de les 5 reunions que ha convocat l'Ajuntament de Palamós, des de...