27/04/2006 Cultura
El Museu de la Pesca de Palamós i la Universitat de Girona impulsen un projecte per recuperar la memòria històrica de la comunitat de pescadors de Palamós. A partir d'un seguit d'entrevistes individuals, es pretén radiografiar aquesta comunitat. De moment, ja s'ha fet un centenar d'entrevistes, especialment a gent gran, i està previst que se'n facin unes cinquanta més. L'objectiu és posar un èmfasi especial en documentar la història de les famílies que es van instal·lar a Palamós a partir dels anys trenta del segle passat, i que el van convertir en un port pesquer de referència. Miquel Martí, director del Museu de la Pesca de Palamós, creu que molts d'aquests testimonis que ara s'estan recollint s'haurien perdut.
CITA MIQUEL MARTÍ
El projecte de recuperació de la memòria històrica dels pescadors palamosins es fa també en col·laboració amb l'Associació d'Amics del Museu de la Pesca. Un cop s'hagi finalitzat el treball es tindrà una base de dades que passarà a formar part del fons del Museu.
Miquel Martí
Totes les notícies:
29/06/2026 - Successos Els Mossos investiguen un cas de tocaments a una menor en una casa de colònies de Palamós
Els Mossos d'Esquadra investiguen un cas de presumptes tocaments a una menor d'edat que passava uns...
29/06/2026 - Medi Ambient Compromís de les administracions per la depuradora nova
Com ja us explicàvem dies enrere, la depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ja ha gairebé...
29/06/2026 - Cultura Joventut fa un balanç bo de les Barraques 2026
L'espai de Barraques de la platja Gran ha estat, un any més, un dels pols d'atracció dels actes...
29/06/2026 - Cultura Palamós recordarà la Guerra Civil i la repressió franquista amb una visita a les bateries del Molí de Vent
L'Ajuntament de Palamós vol aprofitar el Dia Nacional en Memòria de les Víctimes de la Guerra...
29/06/2026 - Successos Rescaten en estat crític una dona ofegada a la platja Gran
Els serveis d'emergència es van mobilitzar aquest dissabte a Palamós per atendre una dona que es...