Increment espectacular del nombre de creuers que vindrà a Palamós

10/03/2006 Societat


Un creuer turístic al port de Palamós

Un creuer turístic al port de Palamós

Fa uns dies ja us avançàvem que el nombre d'escales de creuers turístics a Palamós es dispararà aquest any. De les vuit que hi va haver l'any passat, aquest 2006 passarem a dinou. El nombre de passatgers que arribaran al nostre port es multiplicarà per deu i serà d'uns catorze mil.La potenciació del port de Palamós com a receptor de creuers turístics rebrà, doncs, aquest any una empenta molt important. Aquest impuls vindrà donat, en bona part, pel fet que la companyia anglesa de creuers de luxe Thomson ha inclòs Palamós en les seves rutes del Mediterrani. Fins ara, Thomson feia aquestes escales al port de Tarragona. L'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, destaca també la importància de la promoció que s'ha fet des del mateix municipi.
CITA TERESA FERRÉS
Un dels sectors que pot treure més profit de l'increment de l'arribada de creuers turístics a Palamós és el comercial. El president del Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós, Ramon Núñez, creu que és el moment que el port aposti per la vessant turística més que per la càrrega i descàrrega de materials.
CITA RAMON NÚÑEZ 1
Segons Ramon Núñez, ara s'ha de treballar també perquè la major part dels passatgers que desembarquin al port de Palamós es quedin a la vila. Per entendre'ns, que facin la despesa aquí i que no se'n vagin a d'altres indrets amb més interès lúdic o turístic. Els primers que s'han de concienciar són els botiguers, encara que el dia que vingui un creuer hagin de fer un horari una mica intempestiu.
CITA RAMON NÚÑEZ 2
El port de Palamós va rebre l'any passat la visita de vuit creuers turístics que van portar uns 1300 viatgers. Aquest any en vindran dinou, amb un potencial de catorze mil passatgers. Aquest creixement fa cada cop més necessària la construcció d'una terminal de passatgers, prevista en el pla d'inversions de Ports de la Generalitat en el període 2005-2008. Segons l'alcaldessa, Teresa Ferrés, a finals d'aquest any se n'hauria de saber alguna cosa.


Ramon Núñez 2


Ramon Núñez 1


Teresa Ferrés



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...