18/01/2006 Societat
Jordi Sistach, Síndic de Greuges de Palamós
Ahir us parlàvem de la campanya que engegarà pròximament l'Ajuntament de Palamós per combatre els sorolls en l'àmbit públic. Precisament els sorolls concentren bona part de les queixes recollides pel Síndic de Greuges de Palamós. Jordi Sistach considera que l'Ajuntament hauria d'actuar amb més agilitat i fermesa per fer complir la normativa que regula aquest tema.La normativa sobre horaris i sorolls és clara. Els locals d'oci han de tancar a dos quarts de tres de la matinada, amb mitja hora més de tolerància durant l'estiu i els caps de setmana. Pel que fa al soroll, es pot mesurar des del carrer o des de l'interior de l'habitatge del veí o veïna que es vegi afectat. En el primer cas parlariem d'un nivell màxim d'entre 50 i 60 decibels. En el segon, seria d'entre 30 i 40 decibels. El problema, segons el Síndic de Greuges de Palamós, Jordi Sistach, sorgeix quan no es fa complir la normativa.
CITA JORDI SISTACH 1
Sistach reconeix, no obstant, que el problema dels sorolls és difícil de solucionar. De fet, cal trobar un delicat punt d'equilibri entre els interessos dels empresaris que tenen locals amb el dret al descans que tenen tots els ciutadans i ciutadanes.
CITA JORDI SISTACH 2
Ràdio Palamós dedica mensualment un espai, dins d'aquest informatiu, a la institució del Síndic de Greuges de Palamós. L'objectiu és donar-la a conèixer entre la ciutadania i donar exemples pràctics de quines són les seves actuacions.
Jordi Sistach 2
Jordi Sistach 1
Totes les notícies:
01/07/2026 - Medi Ambient Territori diu que la sequera tornarà i prioritza infraestructures per dessalar i reutilitzar aigua
El Govern de la Generalitat prioritzarà les infraestructures per dessalar i reutilitzar aigua, de...
01/07/2026 - Medi Ambient SOS Costa Brava denuncia que el decret per protegir la posidònia s'incompleix
SOS Costa Brava denuncia que el decret que prohibeix el fondeig sobre praderies de posidònia...
01/07/2026 - Serveis Comencen les escales de creuer del mes de juliol a Palamós
Avui comencen les escales de creuer del mes de juliol al port de Palamós. La primera va a càrrec...
01/07/2026 - Societat Els Jutges de Pau fan front comú per recuperar totes les seves competències
El Congrés de Jutges de Pau que s'ha fet a Girona dies enrere ha tornat a posar de relleu la...
01/07/2026 - Cultura El Club Alpí Palamós i Sant Joan projecta avui 'The last expedition' a La Gorga
Aquest vespre es podrà veure al Teatre La Gorga la pel·lícula documental 'The last expedition',...