10/01/2006 Obres i Urbanisme
L'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, nega que el municipi hagi deixat escapar subvencions en obres hidràuliques per valor de dos milions d'euros, tal i com assegura Convergència i Unió. Segons Ferrés, aquestes obres són competència del Consorci de la Costa Brava i aquesta entitat encara no ha fet públic el seu pressupost d'actuacions per a aquest any. Com ja us explicàvem ahir, l'Agència Catalana de l'Aigua ha desprogramat una sèrie d'inversions en matèria d'evacuació d'aigües residuals i plujanes. Aquestes inversions estaven contemplades en un programa redactat l'any 2002. Entre les actuacions desprogramades hi ha, per exemple, l'ampliació de la depuradora de Castell, arran de les al·legacions que hi van presentar diferents col·lectius ecologistes. També s'ha ajornat l'execució d'obres de millora de col·lectors i estacions de bombament a Palamós, per valor d'uns dos milions d'euros. En aquest punt, el grup de Convergència i Unió creu que l'equip de govern ha reaccionat tard i ha deixat escapar aquests diners. Durant la seva participació ahir al programa dedicat als grups del govern municipal, l'alcaldessa Teresa Ferrés va explicar que les competències d'obres hidràuliques de sanejament les té el Consorci de la Costa Brava. En aquest sentit, va afegir que aquesta entitat encara no ha fet públic el pressupost d'actuacions per a aquest any.
CITA TERESA FERRÉS 1
Per la seva banda, el gerent del Consorci de la Costa Brava, Manel Serra, ha confirmat que l'Agència Catalana de l'Aigua està redactant un nou pla d'inversions pel període 2006-2015 i ara s'està negociant el calendari d'aquestes inversions.
CITA MANEL SERRA
Serra ha dit que l'única inversió confirmada per a aquest any és el desdoblament del col·lector d'aigües residuals que va de Palafrugell a Palamós. S'hi inverteixen 1'2 milions d'euros. El mal estat d'aquest col·lector ha provocat repetits abocaments d'aigües residuals que han afectat la zona de Castell.
D'altra banda, l'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, diu que es continuarà invertint en la prevenció d'inundacions a Palamós i que, en aquest sentit, ja hi ha actuacions previstes en el pressupost municipal d'aquest any.
CITA TERESA FERRÉS 2
Ferrés ha confirmat també que aquest mes de gener es reunirà una comissió on estan representats l'Ajuntament i els veïns del sector final de l'avinguda de l'Onze de Setembre, una zona habitualment afectada cada cop que hi ha inundacions. La comissió té com a finalitat discutir les mesures que s'han de prendre per evitar aquesta situació.
Teresa Ferrés 2
Manel Serra
Teresa Ferrés 1
Totes les notícies:
16/05/2026 - Esports El Palamós guanya al camp de l'Argentona i jugarà la promoció d'ascens a la Lliga Elit (2-3)
El Palamós ha aconseguit guanyar al camp de l'Argentona per 2 gols a 3 i tanca la lliga regular...
15/05/2026 - Societat L'expedient del canvi del topònim no rep al·legacions i aquest dimarts que ve passarà pel Ple
El procés pel canvi del topònim de Palamós donarà un pas més aquest dimarts vinent, en el Ple...
15/05/2026 - Societat Segona tongada de donació de sang i plasma al CAP, avui en horari de matí i de tarda
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants convoquen avui una jornada de...
15/05/2026 - Cultura 'La Socarrada' dels Showboys, aquest dissabte a l'Arbreda
El parc de l'Arbreda serà l'escenari demà dissabte de 'La Socarrada', la tercera edició...
15/05/2026 - Cultura Carlos Ribas Soler publica 'Magical Mystery Beat', el primer single del seu nou àlbum i un homenatge als Beatles
El músic palamosí Carlos Ribas Soler publica avui el primer single del seu nou àlbum. La cançó...