16/11/2004
L'Ajuntament de Palamós ha engegat, per segon any consecutiu, una campanya per buscar més voluntaris que vulguin fer estades en països del tercer món, participant activament en projectes de solidaritat a l'Àfrica i Llatinoamèrica. La campanya s'adreça als joves del municipi, que hauran de realitzar, prèviament, un curs de formació. El Punt d'Informació Juvenil de Palamós els proporciona l'assessorament necessari.Els requisits per participar en els diferents projectes de cooperació són tenir, com a mínim, 21 anys, estar disposat a dedicar un mes de l'estiu a participar en algun camp de treball i realitzar un curs previ de formació. L'Àrea de Cooperació i Solidaritat de l'Ajuntament de Palamós va iniciar la campanya l'estiu passat. Tres joves palamosins van participar, durant el mes d'agost, en un camp de treball a l'institut de Pueblonuevo, a Guatemala. Allà, els joves estudiants van adquirir uns coneixements educatius que els seran molt útils per exercir després com a professors.
El regidor de Joventut de l'Ajuntament de Palamós, Francesc Matés, valora positivament aquesta primera experiència. Ha explicat que es tracta d'una vivència única, que cal encarar amb una mentalitat oberta, ja que en aquests països les condicions de vida són molt dures. Francesc Matés.
CITA FRANCESC MATÉS
Els joves interessats en el projecte col·laboraran amb diferents organitzacions no governamentals, en el marc de programes de voluntariat internacional que s'impulsen a diversos països africans i llatinoamericans.
Els camps de treball permetran al voluntari el contacte directe amb la forma de vida dels països del tercer món, convivint amb una família d'acollida.
Per tal de donar a conèixer als voluntaris inscrits les necessitats, els objectius i el tipus de treball a realitzar, s'organitzarà un curs especialment adreçat als nous cooperants. En aquest sentit, el Punt d'Informació Juvenil de Palamós donarà l'assessorament adequat a cada voluntari.
Totes les notícies:
02/10/2026 - Obres i Urbanisme La segona fase d'obres del passeig del Mar començarà a mitjan octubre
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan preveu tenir en marxa les obres de la segona fase del passeig...
02/10/2026 - Política Som-hi per Palamós i Sant Joan perfila una llista que tornarà a liderar Teresa Ferrés
Després de ser la segona força més votada en les eleccions municipals del 2023, aconseguint 4...
02/10/2026 - Política Cristina Ruz repetirà com a alcaldable de VOX a Palamós i Sant Joan
VOX es presentarà per segona vegada consecutiva a unes eleccions municipals a Palamós i Sant...
02/10/2026 - Medi Ambient El BioBlitz a Castell fotografia un mero blanc, per primera vegada a Catalunya
Recordareu que ara fa uns dies us parlàvem d'una activitat que l'Associació de Naturalistes de...
02/10/2026 - Cultura Activitats al poblat iber de Castell amb motiu del 'Cap de setmana ibèric'
Aquest cap de setmana se celebra el 26è 'Cap de setmana ibèric', que organitza el Museu...