15/11/2004
Les reaccions a la signatura del conveni per desdoblar la carretera C-31 no s'han fet esperar, especialment des dels sectors més preocupats amb l'impacte mediambiental. L'entitat ecologista Salvem El Crit, per exemple, acusa la Generalitat d'anar massa de pressa en aprovar el projecte i de només buscar el consens amb els ajuntaments. Aquest col·lectiu creu que les administracions públiques han vetllat massa per preservar els seus interessos econòmics.El portaveu de Salvem El Crit, Jordi Cruz, creu que no s'havia d'haver signat el conveni sense escoltar primer als sectors socials. Acusa les administracions de tenir massa pressa per posar-se d'acord entre sí, però de descuidar les persones. Segons ell, l'anterior Govern de la Generalitat es va caracteritzar per la seva falta de diàleg, i l'actual de vetllar només pels interessos econòmics dels ajuntaments afectats pel desdoblament de la carretera.
CITA JORDI CRUZ
Salvem El Crit creu que no s'ha estudiat suficientment l'impacte acústic, paisatgístic i mediambiental. Jordi Cruz ha posat com a exemple la guarderia de Mont-ras. Quan estigui executat el projecte, aquest equipament quedarà a peu de carretera. D'altra banda, també veu precipitada la construcció del carril bici, que seguirà l'itinerari del Camí Ral. En definitiva, l'entitat ecologista veu el projecte com només una via ràpida, que garantirà una fluïdesa del trànsit, però que descuida importants elements des del punt de vista biològic.
A qui no sembla agradar-li tampoc gaire el conveni és al sector empresarial. El gerent de la Unió d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre, Martí Sabrià, ha dit que està més a prop de les tesis ecologistes del que la gent pensa. Sabrià afirma que el desdoblament millorarà les comunicacions, però que això no justifica una agressió al territori que pot no tenir retorn.
CITA MARTÍ SABRIÀ
Sabrià ha afegit que, tal com es planteja el projecte, es tracta d'un error històric que s'haurà de corregir d'aquí a deu o quinze anys.
Tall Jordi Cruz
Tall Martí Sabrià
Totes les notícies:
01/07/2026 - Medi Ambient Territori diu que la sequera tornarà i prioritza infraestructures per dessalar i reutilitzar aigua
El Govern de la Generalitat prioritzarà les infraestructures per dessalar i reutilitzar aigua, de...
01/07/2026 - Medi Ambient SOS Costa Brava denuncia que el decret per protegir la posidònia s'incompleix
SOS Costa Brava denuncia que el decret que prohibeix el fondeig sobre praderies de posidònia...
01/07/2026 - Serveis Comencen les escales de creuer del mes de juliol a Palamós
Avui comencen les escales de creuer del mes de juliol al port de Palamós. La primera va a càrrec...
01/07/2026 - Societat Els Jutges de Pau fan front comú per recuperar totes les seves competències
El Congrés de Jutges de Pau que s'ha fet a Girona dies enrere ha tornat a posar de relleu la...
01/07/2026 - Cultura El Club Alpí Palamós i Sant Joan projecta avui 'The last expedition' a La Gorga
Aquest vespre es podrà veure al Teatre La Gorga la pel·lícula documental 'The last expedition',...