03/11/2004
El palamosí Josep Bou, un dels independentistes catalans detinguts l'any 92 per ordre del jutge Baltasar Garzon, s'ha mostrat avui moderadament satisfet per la sentència que condemna l'Estat espanyol per no investigar les presumptes tortures que van denunciar els detinguts. Bou ha valorat positivament la resolució del Tribunal dels Drets Humans d'Estrasburg però creu que difícilment els podrà compensar dels danys patits.El Tribunal ha estimat la demanda de 15 dels detinguts en l'operació policial realitzada l'any 92 entre les files de l'independentisme català. Els demandants van denunciar haver rebut tortures durant els dies que van estar detinguts. La seva reclamació no va ser atesa pels tribunals espanyols i, finalment, van portar el cas al Tribunal dels Drets Humans d'Estrasburg. Aquesta instància ha condemnat ara l'Estat espanyol per no haver investigat les denúncies. El Govern haurà de pagar una indemnització de vuit mil euros a cada demandant. Un d'ells és el palamosí Josep Bou, que demà passat complirà 79 anys. El veterà independentista ha dit avui que la sentència està bé però que no compensa els danys patits.
CITA JOSEP BOU 1
Val a dir també que la resolució del Tribunal d'Estrasburg considera que l'existència de les presumptes tortures no es pot demostrar. Josep Bou no hi està gens d'acord.
CITA JOSEP BOU 2
Cal recordar que una part dels detinguts el 1992 van ser condemnats per col·laborar amb la desapareguda organització armada Terra Lliure. Després, l'Estat els va indultar.
Tall Josep Bou 1
Tall Josep Bou 2
Totes les notícies:
23/06/2026 - Cultura El pregó de l'Associació d'Afectades de Fibromiàlgia obre avui la Festa Major de Palamós
La Festa Major de Palamós 2026 es posarà en marxa oficialment a partir de les 8 d'aquest vespre,...
23/06/2026 - Política L'Ajuntament haurà de revisar el tancament del pressupost de l'any passat
La Intervenció de l'Ajuntament de Palamós ha detectat errors materials en el tancament del...
23/06/2026 - Política La CUP demana rebaixar les ràtios a l'aula en comptes de suprimir una línia educativa d'I3
Ahir dilluns va començar el període de matriculació pels cicles d'infantil, primària i...
23/06/2026 - Societat Els metges alerten dels riscos de les temperatures altes
Les temperatures altes que estem tenint en aquests primers dies de l'estiu, i en particular les...
23/06/2026 - Societat Calonge i Sant Antoni recomana concentrar el llançament de petards en dos llocs
El front marítim de Calonge i Sant Antoni s'ha convertit des de fa molts anys en un lloc de...