08/10/2004
Les tres entitats que defensen que al solar dels arbres enfonsats no s'hi ubiqui la futura llar d'infants municipal envien, aquests dies, un seguit de cartes als principals responsables polítics del país. Al.leguen, en les cartes, que l'Equip de Govern de Palamós no té en compte la presència de 4 mil firmes contràries al projecte, i se senten desemparats. Rebran la carta personalitats com Maragall, Nadal, Artur Mas o Josep Piqué.Les cartes s'envien per correu administratiu i certificat. Són documents on s'explica la problemàtica existent. Tal com indiquen aquestes entitats, a la carta s'aprofita per posar de manifest el "poc cas" i "poca consideració" que té l'equip de Govern de Palamós cap a les més de 4 mil persones que han signat contra el projecte.
S'estan enviant a personalitats i líders polítics del país, com el president de la Generalitat, Pasqual Maragall, el Conseller en cap, Josep Bargalló, el conseller de Política Territorial Joaquim Nadal, el conseller de Relacions institucionals, Joan Saura, el nou Síndic de Greuges Rafael Ribó, el conseller de Medi Ambient, Salvador Milà, així com a l'expresident Jordi Pujol, al líder de l'oposició al Parlament Artur Mas, o altres polítics com Felip Puig, Josep Antoni Duran i Lleida i Josep Piqué, del PP.
A la carta les tres plataformes demanen el compromís d'aquests líders per tal que s'aturi el què anomenen "el malson". Els afectats no veuen bé que si es recullen més de 4 mil firmes contra el projecte, l'equip de Govern de Palamós es mostri inflexible.
En nom d'aquestes tres entitats, ha parlat avui la presidenta de l'Associació de Dones Marenostrum, Teresa Garcia Carós, que mostrava així la seva indignació.
CITA GARCIA CARÓS
Tal com denuncien les tres entitats, el més greu és que la mateixa alcaldessa, Teresa Ferrés, va reconèixer en el passat que la força de les firmes no es podia menystenir. Escoltem la presidenta de Marenostrum, Teresa Garcia Carós.
La carta que s'adreça als principals líders polítics la signen la Plataforma per a la Preservació de la plaça dels Arbres Enfonsats, l'Associació de Dones Marenostrum, i una entitat de Palafrugell, que és els Amics de la Unesco.
Totes les notícies:
09/10/2026 - Serveis Escala doble de creuer al port de Palamós, diumenge i dilluns
El port de Palamós reprèn les escales de creuer, coincidint amb aquest cap de setmana llarg de la...
09/10/2026 - Serveis Palamós completa 'La Comerçiada' en un cap de setmana llarg
La festa del comerç local 'la Comerçiada' encara ja la seva recta final a Palamós i Sant Joan....
09/10/2026 - Serveis Comença la campanya gastronòmica 'Temps de taverna'
Palamós i Sant Joan engega avui, per segon any consecutiu, la campanya gastronòmica 'Temps de...
09/10/2026 - Cultura El festival Ona~Dance arrenca avui amb un espectacle doble al carrer
El festival de dansa contemporània de tardor de Palamós i Sant Joan, l'Ona~Dance, comença avui...
09/10/2026 - Cultura Cap de setmana a La Gorga amb 'Göteborg' i concert del Quartet Vivancos
El Teatre La Gorga de Palamós i Sant Joan programa aquest cap de setmana dues propostes molt...