28/09/2004
L'important incendi del massís del Montgrí ha tornat a posar en evidència la necessitat d'estar alerta permanentment davant de l'amenaça dels incendis forestals. Per aquest motiu, l'Ajuntament de Palamós assegura estar molt satisfet amb la creació de l'Agrupació de Defensa Forestal Gavarres Marítima. El Consistori veu aquesta ADF com l'instrument idoni per fer un treball constant de prevenció i vigilància.L'incendi del Montgrí ha arribat quan tothom ja celebrava que aquest havia estat l'any amb menys hectàrees cremades des del 1970. Aquest cas o el de l'incendi de l'Ardenya, al febrer de l'any passat, deixen clar que no es pot baixar mai la guàrdia i que la vigilància i la prevenció han de ser permanents. En aquest sentit, des de l'Äjuntament de Palamós es considera un encert haver entrat a formar part de l'Agrupació de Defensa Forestal Gavarres Marítima. Aquesta ADF aplega també els municipis de Calonge, Castell-Platja d'Aro, Sant Feliu de Guíxols i Santa Cristina d'Aro. Es va crear ara fa sis mesos però recentment ha començat a ser operativa amb la compra del primer material. El regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, Josep Espadalé, diu que s'ha apostat per aquest projecte des del primer moment.
CITA JOSEP ESPADALÉ
L'ADF Gavarres Marítima abarca en total 9500 hectàrees de terreny. La constitució d'aquesta Agrupació de Defensa Forestal es va començar a gestar fa tres anys però els tràmits es van accelerar arran de l'important incendi forestal que, ara fa un any, va afectar els municipis de Castell-Platja d'Aro i Calonge. La pròxima actuació serà redactar un llibre blanc on constin els treballs més prioritaris que cal assumir. Bàsicament es tracta de fer neteja de camins, supervisió de punts d'aigua i vigilància. També es contempla la defensa de masies aïllades i es planteja la recuperació d'antics camps de correu per tal d'ampliar les zones on els bombers puguin posicionar-se per aturar un foc de grans dimensions.
Tall Josep Espadalé
Totes les notícies:
02/07/2026 - Obres i Urbanisme Maria Puig demana consens i respecte al criteri tècnic per decidir on es farà la futura depuradora nova
El Consorci d'Aigües de la Costa Brava està treballant en un estudi d'alternatives per a la...
02/07/2026 - Societat L'escola Els Àngels va acabar el curs un dia abans per insectes en una aula
El curs escolar 2025-2026 va posar el punt i final el 19 de juny passat, però a l'escola...
02/07/2026 - Societat La Capella del Carme inaugura l'exposició 'Menja. Actua. Impacta', sobre alimentació saludable i sostenible
Avui s'ha inaugurat a la Capella del Carme l'exposició 'Menja. Actua. Impacta', sobre alimentació...
02/07/2026 - Cultura Cinema a La Gorga amb 'Estrany riu', i col·loqui amb la directora de càsting
El Teatre La Gorga de Palamós acollirà aquest vespre la primera projecció de l'estiu dins el...
02/07/2026 - Cultura La Biblioteca Municipal obre la temporada de contes infantils al passeig del Mar
Ja som al mes de juliol i, com cada any durant els mesos d'estiu, la Biblioteca Municipal de...