27/07/2004
L'Ajuntament de Palamós, junt amb els de Vall-llobrega, Mont-ras i Palafrugell estan a punt de signar un acord amb la Generalitat que desencalli definitivament el projecte de la C31. Tot i que no hi ha dates definitives, potser fins i tot aquesta setmana es podria arribar a l'acord conjunt.
Els quatre alcaldes han aportat millores al projecte, per satisfer les demandes de cada municipi. De moment però, no es parla de dates.No es parla de dates, però es parla de necessitats reals i d'una certa urgència. Els alcaldes són conscients que convé una carretera que estigui desdoblada, però no a qualsevol preu.
Cadascun dels representants municipals ha elaborat un seguit de propostes, que queden recollides, en la seva majoria, en un esborrany d'acord que s'hauria de signar a ser possible aquesta mateixa setmana.
L'esborrany d'aquest document conté deu punts principals que aporten millores al projecte inicial. En el cas de Palamós destaca que el giratori de Castell es fa soterrat, en comptes d'un pont a la cruïlla, com en el projecte inicial. Amb la modificiació els carrils de la carretera desdoblada passarien pel damunt sense obstacle, i a sota hi hauria la connexió. Escoltem l'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés.
TALL TERESA FERRES1
Un dels punts crítics és Mont-ras. Segons s'apunta en l'esborrany, la solució urbanística adoptada en aquest municipi quedaria exactament igual que com s'havia anat parlant amb la Generalitat governada per Convergència i Unió. Per tant, si l'esborrany s'acaba convertint en definitiu, a Mont-ras s'aplicarà un ambiciós sistema de semisoterrament de la via, bastant semblant a alguns trams de les rondes de Barcelona.
Els alcaldes han tingut interès en posar sobre la taula diferents compromisos cap al Departament de Política Territorial i Obres Públiques. Són compromisos que van en la línia d'optimitzar el transport públic a la comarca. També s'ha demanat una millora de les condicions mediambientals de la nova via, i l'adequació d'un carril bici. Un carril bici que passarà, com explica l'alcaldessa, pel Camí Ral, entre Palamós i Palafrugell. Aquest compromís entre els alcaldes s'ha de signar amb el Secretari General de Mobilitat del Govern Català, Manel Nadal, previsiblement aquesta mateixa setmana.
Teresa Ferrés
Totes les notícies:
16/05/2026 - Esports El Palamós guanya al camp de l'Argentona i jugarà la promoció d'ascens a la Lliga Elit (2-3)
El Palamós CF ha aconseguit guanyar al camp de l'Argentona per 2 gols a 3 i tanca la lliga regular...
15/05/2026 - Societat L'expedient del canvi del topònim no rep al·legacions i aquest dimarts que ve passarà pel Ple
El procés pel canvi del topònim de Palamós donarà un pas més aquest dimarts vinent, en el Ple...
15/05/2026 - Societat Segona tongada de donació de sang i plasma al CAP, avui en horari de matí i de tarda
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants convoquen avui una jornada de...
15/05/2026 - Cultura 'La Socarrada' dels Showboys, aquest dissabte a l'Arbreda
El parc de l'Arbreda serà l'escenari demà dissabte de 'La Socarrada', la tercera edició...
15/05/2026 - Cultura Carlos Ribas Soler publica 'Magical Mystery Beat', el primer single del seu nou àlbum i un homenatge als Beatles
El músic palamosí Carlos Ribas Soler publica avui el primer single del seu nou àlbum. La cançó...