23/07/2004
El projecte d'ampliació de la depuradora de Castell quedarà en suspens, com a mínim, fins després de l'estiu. Així ho han acordat les diferents parts implicades després que els municipis que fan ús d'aquesta instal·lació diguin que cal donar una visió més global al projecte. Les diferents parts es van reunir ahir a seu de la delegació territorial de Medi Ambient de la Generalitat a Girona. Hi havia representants de l'Agència Catalana de l'Aigua, del Consorci de la Costa Brava i dels diferents municipis implicats, entre ells Palamós. El regidor de Medi Ambient d'aquest municipi, Josep Espadalé, ha explicat que el projecte inicial només contemplava la ampliació de la depuradora però no preveia cap actuació en el sistema global. Ara, es deixarà passar l'estiu i, després, es farà un replantejament de tot. Escoltem Josep Espadalé.
CITA JOSEP ESPADALÉ 1
El regidor de Medi Ambient diu que els problemes de la xarxa de sanejament de Palamós no són només a causa de la depuradora de Castell.
CITA JOSEP ESPADALÉ 2
La depuradora de Castell va entrar en servei l'any 1985 i ocupa terrenys distribuïts entre els termes municipals de Palamós, Mont-ras i Vall-llobrega. El projecte que havia redactat l'Agència Catalana de l'Aigua proposava ampliar la depuradora ocupant una parcel·la de tres hectàrees que gairebé doblaria la seva actual superfície. Es preveia augmentar la capacitat de tractament d'aigües residuals i canviar el sistema de tractament de fangs. La inversió prevista en aquest projecte era de 15'7 milions d'euros.
El regidor de Medi Ambient, Josep Espadalé
El regidor de Medi Ambient, Josep Espadalé
Totes les notícies:
02/07/2026 - Obres i Urbanisme Maria Puig demana consens i respecte al criteri tècnic per decidir on es farà la futura depuradora nova
El Consorci d'Aigües de la Costa Brava està treballant en un estudi d'alternatives per a la...
02/07/2026 - Societat L'escola Els Àngels va acabar el curs un dia abans per insectes en una aula
El curs escolar 2025-2026 va posar el punt i final el 19 de juny passat, però a l'escola...
02/07/2026 - Societat La Capella del Carme inaugura l'exposició 'Menja. Actua. Impacta', sobre alimentació saludable i sostenible
Avui s'ha inaugurat a la Capella del Carme l'exposició 'Menja. Actua. Impacta', sobre alimentació...
02/07/2026 - Cultura Cinema a La Gorga amb 'Estrany riu', i col·loqui amb la directora de càsting
El Teatre La Gorga de Palamós acollirà aquest vespre la primera projecció de l'estiu dins el...
02/07/2026 - Cultura La Biblioteca Municipal obre la temporada de contes infantils al passeig del Mar
Ja som al mes de juliol i, com cada any durant els mesos d'estiu, la Biblioteca Municipal de...