29/06/2004
El col·lectiu Salvem El Crit demana un esforç a les administracions per tal d'evitar la saturació d'embarcacions que pateix el nostre litoral durant l'estiu. Segons el grup ecologista, el gran volum de trànsit marítim recreatiu degrada el medi ambient i, al mateix temps, representa un evident perill pels banyistes. L'Ajuntament de Palamós, mentrestant, ja ha anunciat que aquest estiu incrementarà el balisament per tal de limitar l'efecte de les embarcacions. Salvem El Crit reclama atenció sobre l'aglomeració d'embarcacions d'esbarjo i el seu ancoratge indiscriminat per tota la costa. Els ecologistes reconeixen que és un problema que es concentra en només 30 o 40 dies a l'estiu però asseguren que provoca una important degradació mediambiental a causa de l'arrossegament de les àncores pel fons marí. Així mateix, denuncien que l'excés d'embarcacions a motor suposa un perill per a banyistes, submarinistes, usuaris de caiacs o d'altres col·lectius que són molt més respectuosos amb el medi i que, en aquest cas, queden desprotegits. Escoltem, Josep Maria Piferrer, president de Salvem El Crit.
CITA BALISAMENT 1
Salvem El Crit reconeix que no es poden balisar totes les platges durant tot l'any però demana a l'administració que no sigui tan permisiva i que eviti el descontrol en el trànsit marítim d'esbarjo.
Paral·lelament, l'Ajuntament de Palamós treballa en el programa de balisament de platges d'aquesta temporada. Segons el regidor de Medi Ambient, Josep Espadalé, aquest estiu hi haurà menys barques al nostre litoral.
CITA BALISAMENTS 2
Es calcula que cada estiu circulen per la Costa Brava al voltant de 25 mil embarcacions d'esbarjo.
Totes les notícies:
02/10/2026 - Obres i Urbanisme La segona fase d'obres del passeig del Mar començarà a mitjan octubre
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan preveu tenir en marxa les obres de la segona fase del passeig...
02/10/2026 - Política Som-hi per Palamós i Sant Joan perfila una llista que tornarà a liderar Teresa Ferrés
Després de ser la segona força més votada en les eleccions municipals del 2023, aconseguint 4...
02/10/2026 - Política Cristina Ruz repetirà com a alcaldable de VOX a Palamós i Sant Joan
VOX es presentarà per segona vegada consecutiva a unes eleccions municipals a Palamós i Sant...
02/10/2026 - Medi Ambient El BioBlitz a Castell fotografia un mero blanc, per primera vegada a Catalunya
Recordareu que ara fa uns dies us parlàvem d'una activitat que l'Associació de Naturalistes de...
02/10/2026 - Cultura Activitats al poblat iber de Castell amb motiu del 'Cap de setmana ibèric'
Aquest cap de setmana se celebra el 26è 'Cap de setmana ibèric', que organitza el Museu...