06/05/2004
Avui ha arribat a Palamós el vaixell Sea Cloud II, que realitzarà una escala de quasi onze hores al port de Palamós. L'Area de Turisme ha instal.lat una guixeta amb informació del municipi. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha inaugurat el cicle de creuers, que seran en total set.El Sea Cloud II, un creuer amb vela de tres pals, està amarrat a port des del matí, i fins a la nit. Hi viatgen 88 turistes d'Estats Units i un alemany. Provenen del port de València, en una ruta per la Mediterrània. De la norantena de persones que venien amb el vaixell, uns trenta s'han quedat a Palamós. La resta han anat al Museu Dalí i a un camp de Golf.
Els que s'han quedat per Palamós, a migdia, anaven portant bosses de diferents comerços del municipi, després d'haver fet algunes compres.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim nadal, ha dit que l'arribada de creuers és un impacte positiu sobre el turisme, sobretot fora de temporada. El conseller Joaquim Nadal així ho explicava
TALL JOAQUIM NADAL
El conseller de Política Territorial ha explicat que Ports de la Generalitat posa en funcionament l'anomenat "Codi de seguretat ISPS". És un codi internacional que es posa en marxa al mes de juliol, i que fa que els ports on hi ha passatge de creuers tinguin mesures de seguretat àmplies, similars a un aeroport. Així, un arc de seguretat, format per un detector de metalls, s'instal.la a peu de vaixell.
També hi ha presència policial multiplicada. Una dotació de la policia local tanca l'accés al creuer, i un segon cordó policial, en aquest cas de Guàrdia Civil, acaba de protegir l'accés al vaixell. El conseller Nadal s'ha referit als nous controls.
TALL NADAL2
El Port de Palamós té, comptant aquesta, 7 escales confirmades i els consignataris encara esperen més vaixells. Els creuers portaran al port Palamós un total de 5.900 passatgers. Aquestes previsions suposen una millora substancial respecte a la temporada passada en la qual el port va tenir 2 escales i va rebre 167 passatgers degut a la Guerra d'Irak.
Joaquim Nadal, conseller de Política Territorial i Obres Públiques
Joaquim Nadal, conseller de Política Territorial i Obres Públiques
Totes les notícies:
03/07/2026 - Successos El foc de les Gavarres ja ha cremat prop d'un miler d'hectàrees i té un potencial de 10.000
Els Bombers de la Generalitat treballen intensament per embridar el foc que s'ha declarat aquest...
03/07/2026 - Successos Protecció Civil manté confinats 7 municipis al voltant de les Gavarres
Protecció Civil de la Generalitat ha escalat el pla Infocat de la fase d'alerta a la...
03/07/2026 - Serveis 'Palamós i Sant Joan Més Blau!', nova marca del servei de neteja i residus
L'Ajuntament de Palamós ha presentat avui el nou servei de recollida de residus, neteja viària i...
03/07/2026 - Societat Sostre Cívic lliura les claus de la promoció 'Terra de mar'
L'entitat Sostre Cívic va lliurar ahir a la tarda les claus dels 34 pisos que formen part de...
03/07/2026 - Obres i Urbanisme El Parlament reclama al Govern el calendari del futur hospital de Palamós nou
El Parlament de Catalunya ha aprovat per unanimitat una moció presentada per Esquerra Republicana...