01/04/2004
L'estudi que any rere any fa pública la Fundació La Caixa ens permet conèixer dades sòcioeconòmiques d'interès a la comarca. És, d'alguna manera, una radiografia que permet conèixer dades, especialment demogràfiques, sobre la zona més propera.Palamós surt en aquest estudi com un municipi que té 16 mil habitants. La mitjana d'edat és de 39 anys, un valor que es dóna en la majoria de municipis costaners o amb activitat comercial intensa.
El 40% dels palamosins són nascuts a la mateixa població. D'entre els que vénen de fora, el 16% són nascuts a Catalunya, un 12 són nascuts fora de Catalunya, i un 23% dels residents a Palamós han nascut fora d'Espanya.
Són aquests uns valors molt iguals amb poblacions properes, com és el cas de Palafrugell, o Sant Feliu de Guíxols, per bé que aquestes dos municipis tenen més nombre d'habitants, vint mil.
On sí comença a haver-hi diferències és amb tema d'immigració. Per exemple, es pot comparar amb el cas de Palafrugell. La població veïna dobla el nombre de població immigrant a la que té Palamós.
La taxa de natalitat, a Palafrugell se situa en un 13%, i a Palamós en un 8.5%, motivada, també en gran mesura, per la població que ve de fora.
L'estudi reflecteix també altres detalls, com és el nombre d'equipaments escolars. Palamós, entre públics i privats, té 8 centres, mentre que Palafrugell en té deu, i Sant Feliu, nou.
Amb deu mil habitants més que Palamós, Olot, per exemple, té 13 centres escolars.
Com a fet rellevant es constata que Palamós supera a Palafrugell en quantitat de ciutadans que marxen de la població per anar a viure fora, buscant noves alternatives ja siguin laborals o de qualsevol altra mena.
Totes les notícies:
04/07/2026 - Successos Els Bombers continuen patint pel flanc dret del foc de les Gavarres
Malgrat l'entrada del vent de marinada, que amenaça d'obrir el foc en direcció a Girona, els...
04/07/2026 - Medi Ambient S'activa el nivell 4 del Pla Alfa i es restringeix l'accés al massís de les Gavarres
El cos d'Agents Rurals de la Generalitat ha activat el nivell 4 del Pla Alfa per perill extrem...
04/07/2026 - Successos El foc de les Gavarres ha cremat 2.200 hectàrees i ha tocat urbanitzacions de Calonge
Més de 24 hores després de l'inici del sinistre, els Bombers de la Generalitat consideren que...
03/07/2026 - Successos El foc de les Gavarres ja ha cremat prop d'un miler d'hectàrees i té un potencial de 10.000
Els Bombers de la Generalitat treballen intensament per embridar el foc que s'ha declarat aquest...
03/07/2026 - Successos Protecció Civil manté confinats 7 municipis al voltant de les Gavarres
Protecció Civil de la Generalitat ha escalat el pla Infocat de la fase d'alerta a la...