12/03/2004
Avui divendres és el dia de reacció popular i ciutadana contra l'atac terrorista a Madrid. El tema de la majoria de les converses als carrers de Palamós no és cap altre.
Al llarg del matí s'han anat succeint diferents fets. Us començarem explicant què ha passat al matí al nostre municipi, i seguidament parlarem de la gran concentració de rebuig al terrorisme que es prepara per a les set de la tarda. Ha estat un matí molt intens, i ja la mateixa reacció del què s'ha pogut veure per part dels palamosins, fa pensar en una gran concentració popular davant de l'Ajuntament avui a les set de la tarda.
Diversos col.lectius s'han organitzat, i s'han mogut per expressar el seu rebuig unànime contra el terror, provingui d'on provingui.
La Federació del Comerç i Turisme de Palamós ha estat de les primeres en reaccionar i a primera hora del matí ja informava els seus afiliats i sector del comerç en genral que davant de la tragèdia viscuda, les botigues lluïssin un crespó negre de forma visible. També demanaven que totes les botigues i establiments s'unissin a l'aturada general prevista per a les set de la tarda. En la nota que el Fecotur enviava, demanava que tots els establiments i serveis se sumessin a les actuacions de protesta que es realitzessin en l'entorn més immediat.
La crida ha estat efectiva i molts dels comerços han actuat posant els crespons negres als aparadors. Carrers el Cervantes o el carrer Major, i molts d'altres, han tingut establiments amb aquests símbols.
Molts dels comerciants han fet, pel seu compte, aturades de cinc minuts a les dotze del migdia, i convidaven els clients i amics a afegir-s'hi.
Altres serveis que s'han afegit als actes del matí han estat col.lectius com el mercat municipal, on s'han afegit també els botiguers més propers. Durant aproximadament cinc minuts s'han abaixat les persianes dels establiments del mercat, i tothom ha sortit al carrer, tallant el pas de l'avinguda de Catalunya, i protagonitzant un silenci sepulcral de cinc minuts.
Però altres col.lectius també han fet aturada al migdia, a l'espera d'afegir-se a la pròxima concentració d'avui a les set, davant l'Ajuntament. Han estat col.lectius com l'Hospital de Palamós, negocis com les caixes d'estalvis, entitats bancàries, nombroses botigues, i petites indústries del municipi i altres serveis. Ha estat el cas de la nostra emissora, que durant un quart d'hora ha posat música sense la presència de locutor, en senyal de suport a les víctimes de l'atemptat de Madrid.
Però el fet més multitudinari del matí ha estat, sens dubte, la manifestació per la pau que han preparat els joves del municipi, els estudiants de l'Institut d'Ensenyament de Palamós i el Vedruna.
Tots plegats han sortit del passeig del Mar de Palamós, i s'han dirigit cap a l'Ajuntament. En diferents punts del camí s'han assegut al terra, i han expressat el seu rebuig a la violència terrorista.
Un cop han arribat a la porta de l'Ajuntament de Palamós han fet públics dos manifestos, on reivindiquen el dret a la vida, el diàleg, el respecte mutu i la justícia.
Anem a escoltar dos fragments de la manifestació d'aquest matí, que ha recollit el nostre company Dani Robert. Primer escoltarem un dels representants de l'IES Palamós, Oscar Camacho, que explica com s'ha organitzat la protesta del matí.
TALL ÒSCAR CAMACHO IES
El següent que sentirem és Xavier Franquesa, del centre d'ensenyament Vedruna de Palamós.
TALL XAVIER FRANQUESA VEDRUNA
Escoltem ara un altre alumne, Àngel Hormigo, de l'IES Palamós que explica que precisament una cosina seva és de Madrid, i havia d'agafar un dels trens sinistrats. La sensació de terror que ha tingut la família des de Palamós ha estat més que evident. Sentim-lo.
TALL ÀNGEL HORMIGO
Aquesta manifestació ha estat portada per gent jove, però també s'hi anaven afegint persones que estaven al carrer.
Totes les notícies:
20/05/2026 - Política Els vots del govern rebutgen la moció de Som-hi sobre els factors retributius de la Policia Local
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va rebutjar ahir la moció del grup Som-hi per Palamós i Sant...
20/05/2026 - Serveis Escala de creuer al port de Palamós amb l'Azamara Journey
Avui dimecres hi ha la segona escala de creuer d'aquesta setmana al port de Palamós. Es tracta de...
20/05/2026 - Societat Palamós acull una sessió de la trobada de comunitats costaneres
L'Escala, Roses i Palamós comparteixen aquesta setmana la celebració de la sessió plenària de...
20/05/2026 - Societat Calonge i Sant Antoni engega el grup de suport a les persones grans
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha posat en marxa una nova edició del projecte 'Gestionant...
20/05/2026 - Esports El CE Palamós prepara les seves jornades de portes obertes
Coincidint amb el final de temporada, el Club Esportiu Palamós convoca 6 dies de portes obertes, 3...