11/03/2004
Dijous tràgic al nostre país, arran de la cruel cadena d'atemptats aquest matí a Madrid en trens de rodalies. De moment fins a 173 morts i gairebé 900 ferits s'han registrat. L'agenda pública la torna a protagonitzar el terrorisme, en l'acció terrorista més sagnant de la història d'aquest país. El Govern atribueix sense dubtar a ETA aquest violent atemptat.
A les set i 39 minuts es produïen les primeres explosions en un tren de rodalies que estava a punt d'entrar a l'estacio´madrilenya d'Atocha, en plena hora punta. Després hi ha quatre explosions més, al carrer Téllez, i una deflagració a l'estació de Santa Eugenia, i una altra a l'Estación del Pozo. Es produïa l'atac terrorista més sagnant de la història d'ETAEra el moment d'una espiral de por, de sang, de ràbia, de dolor contingut i de pànic.
Carrers tallats, línies de metro i serveis afectats, i un caos circulatori total.
Els tres hospitals més propers, Doce de Octubre, La Princersa i el Clínico, no donaven l'abast, i s'ha hagut de muntar un hospital de camnpanya al poliesportiu de la zona del Retiro. Després se n'ha desplegat un altre, a les rodalies de l'estació Santa Eugenia.
A partir de quarts de deu del matí comencen les reaccions polítiques. El secretari general del PSOE comença, així com el lehendakari basc, Juan José Ibarretxe, la presidenta de la comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre, o el ministre de l'Interior, Ángel Acebes.
La Generalitat ha enviat 500 bosses de sang a Madrid, i centenars de madrilenys porten sang a les unitats mòbils situades en diferents punts de la capital de l'Estat. Posteriorment ha estat el mateix Ministeri de Sanitat que ha demanat que es pari de donar sang perquè ja n'hi ha suficient.
A les onze del matí es constitueix un gabinet de crisi presidit per José María Aznar. Els principals partits han donat per tancada la campanya electoral, i demanen, la majoria, que la ciutadania respongui l'atac votant el pròxim diumenge.
Es perfila la idea que demà es faran manifestacions a la tarda, a les set.
És a les tres de la tarda quan el president del Govern, José María Aznar, diu que el terrorisme serà "derrotat", i Espanya serà ferma en aquesta decisio´.
Totes les notícies:
20/05/2026 - Política Els vots del govern rebutgen la moció de Som-hi sobre els factors retributius de la Policia Local
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va rebutjar ahir la moció del grup Som-hi per Palamós i Sant...
20/05/2026 - Serveis Escala de creuer al port de Palamós amb l'Azamara Journey
Avui dimecres hi ha la segona escala de creuer d'aquesta setmana al port de Palamós. Es tracta de...
20/05/2026 - Societat Palamós acull una sessió de la trobada de comunitats costaneres
L'Escala, Roses i Palamós comparteixen aquesta setmana la celebració de la sessió plenària de...
20/05/2026 - Societat Calonge i Sant Antoni engega el grup de suport a les persones grans
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha posat en marxa una nova edició del projecte 'Gestionant...
20/05/2026 - Esports El CE Palamós prepara les seves jornades de portes obertes
Coincidint amb el final de temporada, el Club Esportiu Palamós convoca 6 dies de portes obertes, 3...