10/03/2004
l ple de l'Ajuntament d'ahir al vespre va posar novament en evidència la diferència de criteris entre els grups a l'hora d'actuar sobre el dia a dia. Mentre que l'equip de Govern explicava que volia incidir en els temes importants agafant el problema de manera global, l'oposició demanava més joc de cintura i solucions ràpides als problemes quotidians. Casos com la porta espatllada de les dependències de la policia local, l'aspecte del camp de futbol del Cervantes, o el jutjat en van ser un exemple. El ple de Palamós va posar de manifest que l'oposició vol solucions ràpides a problemes concrets, i en canvi, el Govern mira de resoldre problemes des de l'arrel, de manera global.
Tant el Partit Popular, com Convergència i Unió, com Ciutadans de Palamós, veien bé que s'anés en la línia que proposava el Govern, però no es podia descuidar el dia a dia.
Així, per exemple, el regidor del PP Joan Fontanet, no veia bé que no es resolgués el problema de la porta d'entrada de les dependències de la policia local, i l'Ajuntament optés per buscar un nou emplaçament.
També passava amb d'altres dependències, com el camp de futbol del Cervantes. El camp dóna un bon servei, però ha d'estar en unes condicions diferents a les actuals, perquè, tal com va dir Antoni Bachiller, de Ciutadans de Palamós, ara patia una situació de "vergonya". Igual passava amb la recerca d'un local pel jutjat de Pau. Bachiller i Pallí van acusar el govern de no acabar mai tots els processos que començava, i crear un clima de constant indefinició.
A banda, com us informarem demà amb detall, el ple va desestimar les al.legacions presentades pel comitè d'empresa, que havia al.legat contra el pressupost municipal. En desestimar-se les al.legacions, el pressupost queda automàticament aprovat. Dos grups, el Partit Popular i Ciutadans de Palamós, van demanar que quedés sobre la taula per parlar-ne amb més detall.
Un dels punts que va destacar va ser l'aspror amb què va contestar el regidor de Joventut, Francesc Matés, a un requeriment del regidor de Convergència, Josep Ribas, per tal de deixar sobre la taula un punt de l'ordre del dia referit a la normativa que ha de regir les barraques de la Festa Major.
El regidor de l'Entesa va acusar en reiterades ocasions al regidor convergent dient que no havia fet els deures, i des de l'altre costat, es van lamentar les paraules i el to que es va fer servir en la intervenció.
TALL PLE
El ple de Palamós va tenir altres moments d'interès, que anirem tractant en successius informatius.
Moment de tensió entre Matés i Ribas
Totes les notícies:
19/08/2026 - Serveis L'Ajuntament farà un estudi econòmic de viabilitat de la línia marítima amb les Illes Balears
L'Ajuntament de Palamós elaborarà un estudi econòmic per validar la viabilitat d'una línia...
19/08/2026 - Serveis Palamós participarà del 5 al 12 d'octubre en la quarta edició de 'La ComerÇiada'
El Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós, FECOTUR, participarà en la quarta...
19/08/2026 - Societat Oncolliga Palamós ja ven tiquets per a la botifarrada popular al passeig
Oncolliga Palamós ja prepara la seva tradicional botifarrada solidària d'estiu destinada a...
19/08/2026 - Medi Ambient SOS Costa Brava i el CN Palamós organitzen una nedada per reivindicar un mar més segur
La plataforma d'entitats SOS Costa Brava i el Club Natació Palamós reivindicaran aquest diumenge...
19/08/2026 - Cultura Mariona Escoda actua avui al F'Estiu de Calonge i Sant Antoni
Després d'una pausa de 3 dies, el festival F'Estiu de Calonge i Sant Antoni reprendrà avui la...