26/02/2004
Aquest diumenge s'inaugurarà oficialment la plaça de Josep Sarquella, al costat de l'Institut. Ha estat una obra que ha tingut alts-i-baixos des que va ser començada, amb l'anterior Equip de Govern. Aquesta plaça, com sabeu, porta el nom d'un dels grans pintors palamosins, Josep Sarquella i Escobet. Els seus familiars seran presents a la inauguració. El projecte d'arranjament potencia els espais verds i de descans, en una superfície de 4 mil metres quadrats. La inauguració comença a les dotze del migdia, amb una audició de sardanes amb la Cobla Baix Empordà. A la mitja part de l'audició, s'inaugurarà la plaça per part de l'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés.
La plaça es va obrir al públic a l'agost, però la inauguració es fa més tard, una vegada han finalitzat tots els compromisos de l'obra, i s'ha recepcionat l'indret per part del consistori.
Aquest és un projecte de l'any 2002. Inicialment es preveien dues fases, una de construir les zones verdes i de descans, i la segona, de construir una pista d'skate, de monopatí. Finalment aquesta segona fase no s'ha construït, ja que pujava molt el pressupost, i els veïns de la zona tampoc no veien bé aquesta pista.
Ara la plaça ha quedat definida pe runa gran circumfència delimitada per un petit mur. Hi ha una gran zona de descans, amb bancs i una font, propera a la zona verda de la plaça.
La plaça té el nom de Josep Sarquella, un dels pintors més reconeguts de Palamós. Paisatgista enamorat de la geografia palamosina, Sarquella va ser el president del Cercle Artístic de Palamós durant més de deu anys. Va morir el 27 de juliol del 2000.
Totes les notícies:
19/08/2026 - Serveis L'Ajuntament farà un estudi econòmic de viabilitat de la línia marítima amb les Illes Balears
L'Ajuntament de Palamós elaborarà un estudi econòmic per validar la viabilitat d'una línia...
19/08/2026 - Serveis Palamós participarà del 5 al 12 d'octubre en la quarta edició de 'La ComerÇiada'
El Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós, FECOTUR, participarà en la quarta...
19/08/2026 - Societat Oncolliga Palamós ja ven tiquets per a la botifarrada popular al passeig
Oncolliga Palamós ja prepara la seva tradicional botifarrada solidària d'estiu destinada a...
19/08/2026 - Medi Ambient SOS Costa Brava i el CN Palamós organitzen una nedada per reivindicar un mar més segur
La plataforma d'entitats SOS Costa Brava i el Club Natació Palamós reivindicaran aquest diumenge...
19/08/2026 - Cultura Mariona Escoda actua avui al F'Estiu de Calonge i Sant Antoni
Després d'una pausa de 3 dies, el festival F'Estiu de Calonge i Sant Antoni reprendrà avui la...