29/12/2003
L'han trobat, i és viu. El pescador Domingo Sánchez-Fortuny, de 58 anys, l'han localitzat a les dues del migdia, a força milles de la costa de Palamós. Tot el municipi respira més tranquil, després que es perdés el rastre del pescador el dissabte a la tarda vespre, quan no tornava de pescar.
Ara fa pocs minuts, pràcticament a les quatre de la tarda, ha arribat l'embarcació Salvamar Sírius al Port Marina, on hi havia força espectació.Al pescador de 58 anys l''ha trobat una embarcació de pesca d'arrossegament, la Pepita Martí, a uns trenta quilòmetres de la costa, unes divuit milles. S'ha creat una gran expectació al Port Marina, quan s'ha sabut que l'embarcació l'havia divisat mar endins.
I és que avui els esforços se centraven en buscar el pescador prop de la línia de la costa, entre les roques, on hi havia aquest matí efectius de la Creu Roja. Fins i tot s'han trobat trossos de roba de color vermell i blau a les Illes Formigues, que podien fer pensar el pitjor.
Però no, el pescador estava amb la seva barca a uns trenta quilòmetres mar endins.
L'embarcació Salvamar Sírius ha rebut l'avís que s'havia trobat el pescador, i l'ha anat a buscar, trigant aproximadament una hora i mitja. De moment no es coneix la causa per tal que s'allunyés de la costa, i s'especula amb el fet que es podria haver marejat al damunt de la seva embarcació, perdent el control.
Ja avui, el pescador, un cop ha arribat al port Marina, ha sortit pel seu propi peu de la barca de rescat. L'han atès i l'han posat a l'ambulància, i tots els familiars els han traslladat cap a l'Hospital de Palamós en cotxes policials.
Al Port Marina s'hi han desplaçat els serveis informatius, amb Oriol Mas i Pere Carreras. Allà hi havia també l'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, que ha anat donant ànims a la família, i ajudava en la tasca de coordinació dels esforços policials.
PERE.- Parlem ara amb Oriol Mas, que estava present en el moment que ha arribat a terra Domingo Sánchez-Fortuny. Oriol, bona tarda.
TALL ORIOL
(ABEL) Recordem que Domingo Sánchez-Fortuny Carvajal va sortir a pescar el dissabte al migdia, i a les vuit del vespre, quan solia tornar, no va fer-ho. Un ampli dispositiu de forces de seguretat, incloent una avioneta, i un helicòpter procedent de València, van resseguir tota la línia de la costa, buscant l'embarcació de quatre metres. Fins i tot des de la Christmas Race hi van col.laborar Aquest matí tornaven a fer una altra repassada, amb cada vegada menys esperances. Al migdia, però, una embarcació d'arrossegament ha avisat i ha donat la notícia que havia trobat la barca mar endins, divuit milles.-
Totes les notícies:
04/07/2026 - Successos Els Bombers continuen patint pel flanc dret del foc de les Gavarres
Malgrat l'entrada del vent de marinada, que amenaça d'obrir el foc en direcció a Girona, els...
04/07/2026 - Medi Ambient S'activa el nivell 4 del Pla Alfa i es restringeix l'accés al massís de les Gavarres
El cos d'Agents Rurals de la Generalitat ha activat el nivell 4 del Pla Alfa per perill extrem...
04/07/2026 - Successos El foc de les Gavarres ha cremat 2.200 hectàrees i ha tocat urbanitzacions de Calonge
Més de 24 hores després de l'inici del sinistre, els Bombers de la Generalitat consideren que...
03/07/2026 - Successos El foc de les Gavarres ja ha cremat prop d'un miler d'hectàrees i té un potencial de 10.000
Els Bombers de la Generalitat treballen intensament per embridar el foc que s'ha declarat aquest...
03/07/2026 - Successos Protecció Civil manté confinats 7 municipis al voltant de les Gavarres
Protecció Civil de la Generalitat ha escalat el pla Infocat de la fase d'alerta a la...