11/12/2003 Ràdio Palamós
Una bona notícia per aquesta casa, per Ràdio Palamós. La vostra ràdio, Ràdio Palamós, és l'emissora pública de les comarques de Girona que té més oients, després de Catalunya Ràdio i Catalunya Informacio´.
Ràdio Palamós té ara mateix una audiència que arriba als 3 mil oients, segons l'últim barem de l'Estudi General de Mitjans, que es va presentar ahir.L'últim barem de l'Estudi General de Mitjans ha demostrat la marxa imparable que té Ràdio Palamós, en el creixement continu per aconseguir i fidelitzar l'audiència.
L'Estudi General de Mitjans és un instrument estadístic, que en base a un seguit d'entrevistes personals i telefòniques determinen l'audiència dels mitjans de comunicació, tant escrits com àudiovisuals.
Pel què fa als estudis de ràdio, es fan cada any setanta mil entrevistes, dues terceres parts en persona, i una tercera part telefònicament).
Com que es fan a tota Espanya, s'ha de dividir aquesta xifra en totes les comunitats i províncies.
En el cas de Girona s'estima que es van fer un miler d'entrevistes, prop de 930. Aquestes entrevistes han determinat que a Girona el més escoltat en cadenes convencionals és Catalunya Ràdio, amb 91 mil oients. En segueix Ràdio Girona-Cadena Ser amb 32 mil oients, i a continuació RAC1, amb 20 mil.
Una altra emissora de la Generalitat, Catalunya Informació, té 16 mil oients. Després ja ve el pas de les emissores més petites, on hi ha Ràdio Palamós amb un paper destacat.
Ara mateix hi ha 3 mil oients registrats que escolten, de manera regular, Ràdio Palamós.
En aquest últim barem, presentat ahir i que recull dades de l'últim trimestre, es recull que Ràdio Palamós és la primera emissora de les nostres comarques de titularitat pública, després de Catalunya Ràdio i Catalunya Informació, en nombre d'oients.
D'altres emissores locals tenen o bé part o la totalitat de finançament privat, com és el cas de les emissores vinculades a Ona Catalana.
Per tant, Ràdio Palamós pot dir amb orgull que és la primera emissora municipal en nombre d'oients, amb un volum estimat de 3 mil oients.
Aquesta dada, que avui ha omplert de satisfacció al personal de l'emissora, serveix tant per continuar apostant pel producte que es fa i millorar-lo. També servirà per trobar un incentiu més a l'hora de treballar pel municipi, amb la idea de tirar endavant una ràdio pública, plural, amb un esperit de servei imparable.
Totes les notícies:
19/05/2026 - Política Ple ordinari del mes de maig a l'Ajuntament de Palamós
L'Ajuntament de Palamós convoca a les 6 d'aquesta tarda el Ple ordinari municipal del mes de maig....
19/05/2026 - Política La CUP Palamós Vila-romà medita si es presenta o no a les eleccions municipals
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà està en ple debat sobre la seva participació...
19/05/2026 - Cultura El 19è festival 'Palamós Terra de Mar' se centra en la recerca científica al mar
El port de Palamós es prepara per acollir, aquest cap de setmana que ve, la 19a edició del...
19/05/2026 - Serveis Comença el 'Tasta el mercat!' a 'El provisional', avui amb la cuina de La Gatzoneta
Aquest migdia ha començat a 'El provisional', la primera de les dues sessions previstes de...
19/05/2026 - Societat Sessions participatives del Pla Local de Joventut 2027-2030
Aquesta setmana hi ha dues sessions obertes a la participació del jovent de Palamós, per aportar...