10/12/2003 Societat
Convergència i Unió de Palamós no vol entrar a valorar la idea que plantejava ahir el regidor d'Hisenda, Joan Gea, de revisar a l'alça les assignacions que percebran els regidors de l'Oposició, de cares al nou pressupost del 2004. Des de Convergència, Jordi Pallí recorda que la seva formació no s'ha queixat mai del què cobren, sinó que el debat s'ha de centrar en la manera com es va plantejar el nou canvi de rebribucions. No són els diners, sinó les formes. Tot i que Convergència i Unió no vol entrar a discutir la proposta, perquè només la coneix a nivell de notícia de Ràdio Palamós, sí que vol matisar que la federació nacionalista mai no ha expressat que el tema de fons fossin els diners que reben.
Si es cobra molt o es cobra poc és un tema que no té ni la més mínima importància, ha explicat avui Jordi Pallí, que ha recalcat que el més important és el "respecte institucional" que hi ha d'haver entre els grups, per crear una bona harmonia entre tots.
No es tracta d'anar a l'Ajuntament a guanyar-s'hi la vida, ha dit Pallí, i no és la intenció de ningú.
A la federació nacionalista li va molestar, en paraules de l'exalcalde, el fet que el nou govern s'apugés les seves retribucions, retallant les de l'oposició per poder explicar a l'opinió pública que la partida d'assignacions pressupostada no s'havia augmentat.
El fet que s'hagi optat per pagar a l'oposició en concepte d'assistències és una de les vies legals, però Convergència i Unió hauria agraït més diàleg, que, com diu, ara torna a ser inexistent.
Aquest divendres Convergència i Unió assistirà a la reunió programada per parlar del nou pressupost del 2004, on és probable que surti aquest tema.
De fet, ahir el regidor d'Hisenda, Joan Gea, explicava que tot just era una idea que s'estava estudiant, i que es tiraria endavant després de parlar-ne amb la resta de grups.
D'altra banda, Jordi Pallí considera desafortunat i malintencionat l'exemple que posava ahir el regidor d'Hisenda, Joan Gea, quan deia que l'oposició cobrava 200 euros per assistir a plens.
Tant si el ple durava deu minuts, com si durava dues hores, a cada ple cada regidor de l'oposició cobra 200 euros. Per Pallí és indiferent la durada del ple, sinó que s'ha de valorar institucionalment la feina que comporta tot plegat, i un sentit institucional que ara mateix, diu l'exalcade, no es veu.
Totes les notícies:
19/05/2026 - Política Ple ordinari del mes de maig a l'Ajuntament de Palamós
L'Ajuntament de Palamós convoca a les 6 d'aquesta tarda el Ple ordinari municipal del mes de maig....
19/05/2026 - Política La CUP Palamós Vila-romà medita si es presenta o no a les eleccions municipals
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà està en ple debat sobre la seva participació...
19/05/2026 - Cultura El 19è festival 'Palamós Terra de Mar' se centra en la recerca científica al mar
El port de Palamós es prepara per acollir, aquest cap de setmana que ve, la 19a edició del...
19/05/2026 - Serveis Comença el 'Tasta el mercat!' a 'El provisional', avui amb la cuina de La Gatzoneta
Aquest migdia ha començat a 'El provisional', la primera de les dues sessions previstes de...
19/05/2026 - Societat Sessions participatives del Pla Local de Joventut 2027-2030
Aquesta setmana hi ha dues sessions obertes a la participació del jovent de Palamós, per aportar...