09/12/2003 Economia
El debat pels diners que han de percebre els regidors de l'Ajuntament encara no està tancat. De fet es torna a obrir amb la negociació de pressupostos del 2004. L'Àrea d'Hisenda està estudiant la possibilitat de renegociar els diners que percebran l'any que ve els regidors de l'oposició, especialment per ajustar els diners que reben els del grup majoritari, de Convergència i Unió. En paraules del regidor d'Hisenda, Joan Gea, d'alguna manera no es tracta d'afavorir ningú, però tampoc de perjudicar. L'Àrea d'Hisenda estudia aplicar una modificació a l'hora de dissenyar les percepcions que rebran els regidors de cares al 2004. En parlar de regidors no es pot parlar de sous, perquè de fet són indemnitzacions. L'Àrea d'Hisenda està estudiant la possibilitat que es faci una revisió a l'hora de distribuir aquests diners pel què fa a l'oposició, sobretot pel grup majoritar, que és Convergència i Unió.
Com que l'oposició cobra per assistència als plens i comissions, els regidors que són un sol membre, com el PP o Ciutadans de Palamós, cobren més.
Cobren més perquè els toca treballar més, i han d'anar a més reunions.
En canvi, els regidors de Convergència, en ser cinc, cobren menys individualment, perquè s'han dividit les àrees, assistències i reunions.
L'Àrea d'Hisenda està estudiant com tirar endavant aquesta idea. La vol debatre amb tots els grups municipals, per tal que hi diguin la seva.
La filosofia seria la mateixa, de cobrar per assistència, perquè així ho marca la llei, però potser amb un procediment diferent. Sentim Joan Gea.
TALL GEA1
De moment s'està mirant quina seria la millor solució, d'acord amb la llei. Segons s'apunta, es faria una paga per grup municipal, i una paga a cada regidor. Sentim Joan Gea, regidor d'Hisenda.
TALL GEA2
Un regidor del govern de Jordi Pallí cobrava, fixos, 631 euros. Ara un regidor del govern de Teresa Ferrés cobra 750 euros. Un regidor de l'oposició amb Jordi Pallí cobrava, fixos, 447 euros. Ara l'oposició cobra en funció de l'assistència a plens i comissions. Joan Gea explica la situació actual.
TALL GEA3
De moment no es tocarà res fins que entri en vigor el nou pressupost, que segurament serà a principi de gener. Gea recorda que aquest 2003 l'import que s'ha destinat com a pagaments a regidors ha estat el mateix que si s'hagués mantingut la pràctica que portava utilitzant Convergència i Unió. Estem parlant de 128 mil euros.
Totes les notícies:
19/05/2026 - Política Ple ordinari del mes de maig a l'Ajuntament de Palamós
L'Ajuntament de Palamós convoca a les 6 d'aquesta tarda el Ple ordinari municipal del mes de maig....
19/05/2026 - Política La CUP Palamós Vila-romà medita si es presenta o no a les eleccions municipals
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà està en ple debat sobre la seva participació...
19/05/2026 - Cultura El 19è festival 'Palamós Terra de Mar' se centra en la recerca científica al mar
El port de Palamós es prepara per acollir, aquest cap de setmana que ve, la 19a edició del...
19/05/2026 - Serveis Comença el 'Tasta el mercat!' a 'El provisional', avui amb la cuina de La Gatzoneta
Aquest migdia ha començat a 'El provisional', la primera de les dues sessions previstes de...
19/05/2026 - Societat Sessions participatives del Pla Local de Joventut 2027-2030
Aquesta setmana hi ha dues sessions obertes a la participació del jovent de Palamós, per aportar...