28/11/2003 Economia
El regidor d'Hisenda i règim Interior de l'Ajuntament de Palamós, Joan Gea, ha explicat avui al Crònica Nostra les línies mestres del pressupost que perfila per al 2004. Aquesta primera informació, encara molt genèrica, també la donava l'equip de Govern anterior, una o dues setmanes abans de discutir els números amb els grups de l'oposició.
El regidor ha avançat que s'està acabant de tancar el capítol d'inversions, que aquest any inclourà la redacció de molts projectes tècnics. En total el capítol d'inversions pot arribar a uns 3 milions d'euros, tot i que s'ha de veure fins a quin punt arriben noves subvencions de la Generalitat o la Diputació.
Es vol finançar un seguit de projectes tècnics, entre els quals hi ha la redaccio del projecte de la piscina municipal mancomunada, un pla de voreres, un projecte per determinar els usos de l'església del Carme, inversions informàtiques i la nova web, dos plans d'usos d'equipaments municipals pel Tennis i la Nau de 50 metres de la Vincke, així projectes informàtics i projectes adreçats a la sostenibilitat ambiental.
Entre les inversions directes hi haurà dues que ja s'havien aprovat l'any passat: la reforma de la plaça Pere El Gran, i la Llar d'Infants municipal. Però conté un canvi, el canvi d'ubicació i l'ampliació del nombre de places respecte el projecte del 2003. Convergència i Unió havia previst 82 places, i la del nou govern és de 115. Escoltem el regidor Joan Gea, que explica les inversions del 2003.
TALL GEA1
El nou pressupost incidirà en millores en la partida de personal, que preveu una pujada del 2%. També s'ampliarà el cos de la plantilla de la policia local a 5 persones, un sergent i quatre policies. En aspecte personal es vol crear una plaça de cap d'informàtica, i dignificar les condicions laborals de dos treballadors, que ara tenen contractes d'obres per serveis.
A banda, el regidor ha definit el pressupost 2004 com de contenció, però que tot i això incidirà en tres àmbits, l'ensenyament, els aspectes socials i l'àmbit cultural. En aquest sentit ha recordat que Palamós l'any 2004 serà ciutat pubilla de la Sardana, i això també convé preveure-ho al pressupost.
Des d'Hisenda es preveu un capítol d'ingressos força semblant al del 2003, i un nivell d'endeutament del 118%. que pot baixar a un 115% en un any, tot i que està per confirmar.
Joan Gea ha explicat que és probable que es mantinguin els edificis de lloguer que ara mateix utilitza l'Ajuntament per donar servei, a l'espera de veure els futurs usos de l'espai municipal del Tennis i de la nau de 50 metres. El regidor ha explicat a grans trets que aquests seran uns pressupostos de rigor, i equilibrats. Sentim Joan Gea.
TALL GEA 2
Un altre detall dels pressupostos és que s'incorporen dos compromisos dels grups que formen el Govern. El 0.1 dels ingressos ordinaris es destinaran a la proposta Ajuntament per la Pau i un 0.1% a solidaritat, al tercer món. Aquesta última partida és previsible que creixi.
El regidor Joan Gea explica el calendari que s'ha previst per mostrar els pressupostos.
TALL GEA4
Totes les notícies:
04/07/2026 - Successos Els Bombers continuen patint pel flanc dret del foc de les Gavarres
Malgrat l'entrada del vent de marinada, que amenaça d'obrir el foc en direcció a Girona, els...
04/07/2026 - Medi Ambient S'activa el nivell 4 del Pla Alfa i es restringeix l'accés al massís de les Gavarres
El cos d'Agents Rurals de la Generalitat ha activat el nivell 4 del Pla Alfa per perill extrem...
04/07/2026 - Successos El foc de les Gavarres ha cremat 2.200 hectàrees i ha tocat urbanitzacions de Calonge
Més de 24 hores després de l'inici del sinistre, els Bombers de la Generalitat consideren que...
03/07/2026 - Successos El foc de les Gavarres ja ha cremat prop d'un miler d'hectàrees i té un potencial de 10.000
Els Bombers de la Generalitat treballen intensament per embridar el foc que s'ha declarat aquest...
03/07/2026 - Successos Protecció Civil manté confinats 7 municipis al voltant de les Gavarres
Protecció Civil de la Generalitat ha escalat el pla Infocat de la fase d'alerta a la...