26/11/2003 Política
Convergència i Unió va denunciar al ple de Palamós que havia detectat la presència de colles de joves que molestaven els vianants i la gent gran, per la zona del darrere de la Gorga. Aquesta queixa, que ja havia sortit en aquest mateix informatiu per la queixa d'un veí, va ser adreçada a l'Àrea de Governació. Però serà l'Àrea de Joventut qui vol posar-hi remei. En aquest cas, el seu regidor, Francesc Matés, considera adequada una actuació des de la banda dels serveis socials, més que no pas una resposta policial.
Aquesta inquietud va sortir al ple municipal de Palamós. De fet, però, aquesta emissora ja havia fet públic aquest fet, ara fa un mes, arran d'una trucada al telèfon de l'Informatiu, feta per un oient. En aquella ocasió l'Àrea de Governació va indicar que estaven treballant per resoldre la situació, i pensaven quina seria la resposta més indicada, si enviar policia o parlar directament amb els pares dels joves. Ara que ha sortit en el plenari, l'explicació que va donar el regidor de Governació, Emili Pérez, va ser que es miraria de parlar amb les famílies d'aquests joves, en una acció coordinada amb l'Àrea de Serveis Socials. Emili Pérez va descartar actuació policial.
EMili Pérez va explicar al ple que s'havia fet un llistat dels nois i noies d'aquestes colles, que en molts casos són molt joves, i es parlarà amb les seves famílies.
Des de fa un mes i mig aproximadament es té coneixement que hi ha un grup de joves que en moltes ocasions es dedica a molestar el veïnat a la zona del darrere de la Gorga. En molts casos els afectats són gent gran, que reben insults.
El regidor de Serveis Socials, Francesc Matés, veu així tota la inquietud generada per la queixa veïnal.
TALL MATÉS
El regidor creu que convé distingir el fet que hi hagi reunions de joves que parlin i es trobin, i l'altra cosa és que hi hagi conflictes o comportaments incívics. Un cop se separin les dues coses, la situació és millor de resoldre. S'ha de veure també quines causes són les que expliquen aquest fenòmen, i com es pot resoldre.
TALL MATÉS2
La inquietud va sortir al ple de Palamós, i també en aquesta emissora, a partir de la queixa d'un oient al telèfon de l'informatiu, el 972 60 09 26
Totes les notícies:
19/05/2026 - Política Ple ordinari del mes de maig a l'Ajuntament de Palamós
L'Ajuntament de Palamós convoca a les 6 d'aquesta tarda el Ple ordinari municipal del mes de maig....
19/05/2026 - Política La CUP Palamós Vila-romà medita si es presenta o no a les eleccions municipals
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà està en ple debat sobre la seva participació...
19/05/2026 - Cultura El 19è festival 'Palamós Terra de Mar' se centra en la recerca científica al mar
El port de Palamós es prepara per acollir, aquest cap de setmana que ve, la 19a edició del...
19/05/2026 - Serveis Comença el 'Tasta el mercat!' a 'El provisional', avui amb la cuina de La Gatzoneta
Aquest migdia ha començat a 'El provisional', la primera de les dues sessions previstes de...
19/05/2026 - Societat Sessions participatives del Pla Local de Joventut 2027-2030
Aquesta setmana hi ha dues sessions obertes a la participació del jovent de Palamós, per aportar...