24/10/2003 Costes
La diada de Sant Jordi aquest any serà especial. I ho serà perquè és un dels anys en què més llibres s'han presentat en aquesta festivitat, de la rosa i el llibre.
Les temàtiques són diverses: aspectes d'actualitat, temes històrics, cinema, biologia en són alguns. Us convidem a fer un repàs als llibres que aquest any us trobareu per Sant Jordi, fets per autors de casa, tots ells molt interessants.
Comencem l'itinerari amb Lluís Molinas. El conegut escriptor i periodista ha fet públics nombrosos treballs relacionats amb aquells temes que l'apassionen, que són la història local i comarcal, teatre i cinema. Molinas ha escrit sobre el teatre a Palafrugell i Palamós, o una biografia anomenada "La senyora de Treumal" dedicat a l'actriu Madeleine Carroll.
Aquest Sant Jordi Lluís Molinas presenta el llibre "La Costa Brava, un plató per al cinema". És un apassionant viatge pels indrets que han servit de plató natural de produccions com "Pandora", "Sombras acusadoras", "De repente el último verano", o "El jardinero español". Noms com Ava Gardner, James Mason, Kirk Douglas o Elizabeth Taylor hi apareixen. Escoltem el seu autor, Lluís Molinas. (...)
Una altra de les propostes que teniu per escollir és el llibre de Ràdio Palamós. És el tercer volum de la col·lecció "Crònica Nostra Resum de l'Any", un recull de notícies que aplega els principals arguments informatius que han estat d'interès a Palamós en l'últim any. Nombrosos reportatges, notícies, fotografies, mapes i il·lustracions es troben en aquesta recopil·lació, que té la voluntat de continuar any rere any com a referent col·lectiu.
Un altre dels llibres que podeu trobar-vos és el de Xavier Guillamon. Aquest és un llibre històric, que recull les impressions de tres palamosins que van anar a la Guerra Civil espanyola. El llibre es titula "Alfons Colls i Pagès; Josep Pallí i Roig; Josep Forné i Sans. Tres palamosins al front. Memòries de la Guerra Civil 1936 - 1939". El mateix autor en comenta més detalls.
L'autor local Pere Trijueque presenta l'obra "La gent de la vila de Palamós, 1562 - 1950", un text que fa un repàs als principals cognoms de les principals famílies de palamosins. Tal com reconeix l'autor, hauria preferit fer una conjunció entre Palamós i Sant JOan. No ha estat possible, i finalment només es parla de Palamós. Escoltem Pere Trijueque.
D'altres llibres que es poden trobar aquest Sant JOrdi són "Tots els peixos del mar català", del biòleg Lluís Mercader, que ha fet amb dos companys més, Domènec Lloris i Jaume Rucabado. També podeu optar pel llibre de relats "La vida sexual dels germans M", del col·lectiu d'escriptors anomenat "Germans Miranda". Un d'aquests "germans" literaris és l'escriptor local Gerard Prohias, en una narració eròtica.
Per tant, un ventall ampli per triar i remenar. Aquest Sant Jordi, més que mai, hi ha llibres amb sensibilitat palamosina.
Totes les notícies:
19/05/2026 - Política Ple ordinari del mes de maig a l'Ajuntament de Palamós
L'Ajuntament de Palamós convoca a les 6 d'aquesta tarda el Ple ordinari municipal del mes de maig....
19/05/2026 - Cultura El 19è festival 'Palamós Terra de Mar' se centra en la recerca científica al mar
El port de Palamós es prepara per acollir, aquest cap de setmana que ve, la 19a edició del...
19/05/2026 - Societat Sessions participatives del Pla Local de Joventut 2027-2030
Aquesta setmana hi ha dues sessions obertes a la participació del jovent de Palamós, per aportar...
19/05/2026 - Esports Palamós CF-Viladecans a la semifinal de la promoció d'ascens a la Lliga Elit
El Palamós Club de Futbol s'enfrontarà al Viladecans en una de les semifinals de la promoció...
18/05/2026 - Medi Ambient Projecte del Museu de la Pesca per repoblar espècies de peix autòctones
El Museu de la Pesca de Palamós impulsa un programa per reduir la pèrdua de la biodiversitat...