10/10/2003 Medi Ambient
Les pluges de les últimes setmanes han provocat les primeres esllavissades de roques al camí de ronda de la zona PEIN Castell-Cap Roig. Des de les entitats ecologistes es denuncien interessos particulars que han fet variar el traçat natural del camí de ronda i el fan passar per llocs molt perillosos.Les esllavissades de roques s'han produït en diversos punts del camí de ronda que inclou els litorals de Palamós, Mont-ras i Palafrugell. Per sort, les pedres no han causat cap dany personal.
El president del grup Salvem El Crit, Josep Maria Piferrer, ha denunciat avui l'actuació d'alguns propietaris que han desviat el traçat històric del camí de ronda i que a canvi n'han construït un de més insegur. Segons els ecologistes, cal restituir l'autèntic camí de ronda passant per dalt de les roques i dels penyassegats i no com ara, que la gent es veu obligada a passar per la sorra de les cales o per sota de parets de roca gairebé verticals. Josep Maria Piferrer recorda que ja s'han fet gestions davant del Ministeri de Medi Ambient per tal que prengui mesures.
CITA DESPRENIMENTS
Salvem El Crit creu que abans d'invertir en senyalitzar i promocionar el PEIN Castell-Cap Roig, caldria gastar els diners en la recuperació i millora d'aquests espais. Els ecologistes es queixen que aquestes mesures es retardin en benefici dels qui élls denuncien com a especuladors del sòl.
Totes les notícies:
19/08/2026 - Serveis L'Ajuntament farà un estudi econòmic de viabilitat de la línia marítima amb les Illes Balears
L'Ajuntament de Palamós elaborarà un estudi econòmic per validar la viabilitat d'una línia...
19/08/2026 - Serveis Palamós participarà del 5 al 12 d'octubre en la quarta edició de 'La ComerÇiada'
El Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós, FECOTUR, participarà en la quarta...
19/08/2026 - Societat Oncolliga Palamós ja ven tiquets per a la botifarrada popular al passeig
Oncolliga Palamós ja prepara la seva tradicional botifarrada solidària d'estiu destinada a...
19/08/2026 - Medi Ambient SOS Costa Brava i el CN Palamós organitzen una nedada per reivindicar un mar més segur
La plataforma d'entitats SOS Costa Brava i el Club Natació Palamós reivindicaran aquest diumenge...
19/08/2026 - Cultura Mariona Escoda actua avui al F'Estiu de Calonge i Sant Antoni
Després d'una pausa de 3 dies, el festival F'Estiu de Calonge i Sant Antoni reprendrà avui la...