30/09/2003 Obres i Urbanisme
El regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, Josep Espadalé, ha fet una valoració positiva de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, que va acabar diumenge. Espadalé creu que la peatonalització temporal del carrer Jacint Verdaguer i la creació d'una taula de treball per millorar l'accessibilitat dels carrers, han estat els elements més destacats d'aquesta experiència. De dilluns a divendres, el carrer Jacint Verdaguer va estar tallat al trànsit entre les vuit del matí i les sis de la tarda. L'objectiu era facilitar el trànsit a peu dels alumnes de les escoles situades al centre de la vila. Des de l'Ajuntament es reconeix que potser es va causar alguna molèstia als veïns del carrer. Tot i això, creuen que el resultat final de l'experiment va ser positiu perquè es va incrementar la seguretat dels escolars.
Un altre dels actes de la Setmana de la Mobilitat Sostenible que ha creat molta satisfacció ha estat el fòrum sobre accessibilitat que es va celebrar a la Gorga. En aquest cas, es van posar les bases per fer un pla que faci més accessibles els carrers a determinats col·lectius com ara els discapacitats físics.
El regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, Josep Espadalé, marca quines han de ser les línies d'actuació de futur.
CITA MOBILITAT
Un dels aspectes que ha provocat més recança ha estat el poc seguiment que va tenir l'anomenat Dia Sense Cotxe. El volum de cotxes que es va veure pels carrers va ser l'habitual i l'ús del transport públic no es va incrementar.
Totes les notícies:
02/10/2026 - Obres i Urbanisme La segona fase d'obres del passeig del Mar començarà a mitjan octubre
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan preveu tenir en marxa les obres de la segona fase del passeig...
02/10/2026 - Política Som-hi per Palamós i Sant Joan perfila una llista que tornarà a liderar Teresa Ferrés
Després de ser la segona força més votada en les eleccions municipals del 2023, aconseguint 4...
02/10/2026 - Política Cristina Ruz repetirà com a alcaldable de VOX a Palamós i Sant Joan
VOX es presentarà per segona vegada consecutiva a unes eleccions municipals a Palamós i Sant...
02/10/2026 - Medi Ambient El BioBlitz a Castell fotografia un mero blanc, per primera vegada a Catalunya
Recordareu que ara fa uns dies us parlàvem d'una activitat que l'Associació de Naturalistes de...
02/10/2026 - Cultura Activitats al poblat iber de Castell amb motiu del 'Cap de setmana ibèric'
Aquest cap de setmana se celebra el 26è 'Cap de setmana ibèric', que organitza el Museu...