09/09/2003 Societat
Els efectius de la Creu Roja desplegats aquest estiu a les platges de Palamós i Calonge-Sant Antoni han realitzat unes 2300 assistències. Aquesta xifra suposa un increment de gairebé un 28 per cent respecte a l'estiu passat. Tot i això, Creu Roja fa una valoració positiva dels resultats perquè no hi ha hagut accidents greus.Les dades facilitades per Creu Roja fan referència al període que va fins el 31 d'agost, és a dir que inclouen els mesos de major utilització de les platges. Les 2300 intervencions d'aquest estiu contrasten amb les 1800 que es van fer la temporada passada. Això suposa un increment de pràcticament un 28 per cent. Lògicament, l'explicació la trobem en el fet que l'estiu passat va fer molt mal temps i l'ocupació a les platges va ser molt menor. Aquest estiu la climatologia ha estat molt benigna i les platges s'han omplert a vessar. El coordinador de Creu Roja Palamós, Albert Matavera, fa la següent valoració d'aquestes xifres.
CITA PLATGES 1
Els socorristes de Creu Roja a les platges de Palamós i Calonge-Sant Antoni han hagut de fer front, d'altra banda, a un total de 15 intervencions de rescat. Destaquen quatre rescats que es van haver de fer a la platja de La Fosca un dia de temporal, i dos rescats més a la platja Gran, amb persones grans que patien problemes de cor. En cap cas, però, hi ha hagut ofegats.
També ha calgut actuar en l'enfonsament de dues barques, a La Fosca i a la zona entre Castell i Cala Estreta, sense que tampoc hi hagués conseqüències greus. Albert Matavera atribueix en part l'absència d'incidents de gravetat al fet que la gent respecta cada vegada més les indicacions dels socorristes i de les banderes de perill.
CITA PLATGES 2
Creu Roja Palamós ha mobilitzat aquest estiu un total de trenta socorristes i ha estrenat un nou punt d'atenció i vigilància a la platja Gran. La temporada de vigilància a les platges s'acaba aquest pròxim cap de setmana.
Totes les notícies:
03/07/2026 - Societat Sostre Cívic lliura les claus de la promoció 'Terra de mar'
L'entitat Sostre Cívic va lliurar ahir a la tarda les claus dels 34 pisos que formen part de...
03/07/2026 - Obres i Urbanisme El Parlament reclama al Govern el calendari del futur hospital de Palamós nou
El Parlament de Catalunya ha aprovat per unanimitat una moció presentada per Esquerra Republicana...
03/07/2026 - Serveis Marella Cruises inicia les seves escales de juliol a Palamós amb l'Explorer
Avui continuen les escales de creuer al port de Palamós, amb la segona de les 9 que la...
03/07/2026 - Cultura Comença la 13a edició del festival Rumb(A)Palamós
Avui es posa en marxa la tretzena edició del festival musical d'estiu Rumb(A)Palamós, que...
03/07/2026 - Cultura Nova edició del fòrum de debat polític 'Europa en Blau', al castell de Calonge
Per sisena vegada, el castell de Calonge es convertirà demà dissabte en l'escenari de la jornada...