26/08/2003 Societat
La tràgica mort de Joaquim Turró ens fa pensar en una altra qüestió, íntimament relacionada, i és la seguretat a les platges de casa nostra. Una de les causes per l'esllavissada de rocam s'explicaria per les últimes pluges. Però tots coneixem platges situades sota penya-segats, i la pregunta és si estan ben protegides.La cala del senyor Ramon, de Santa Cristina, ha estat l'escenari d'una tragèdia, que ha costat la vida a una persona i tres persones més han resultat ferides de diversa consideració.
Però hi ha altres platges a la Costa Brava que tenen proximitat amb penya-segats, i no s'ha d'anar massa lluny.
El perill de despreniments van provocar una actuació urgent a la platja del Morro del Vedell, a Palamós, al costat del Port Marina. En aquest cas va ser una intervenció del Ministeri de Medi Ambient, a través del servei de Costes.
L'anterior equip de govern de l'Ajuntament de Palamós va ordenar, a través de les àrees de Medi Ambient i d'Urbanisme, amb Lluís Vidal al capdavant, va instar al govern de Madrid per tal que protegís la platja.
Des d'aleshores, un reixat està col.locat per evitar esllavissaments, i s'hi estarà durant força anys.
Però hi ha més platges que queden just a sota de penya-segats, cosa que també, de vegades, són l'encant principal de la platja. La platja de l'Illa Roja, a Begur, queda també sota un penya-segat, i en alguna ocasió s'han denunciat despreniments que han fet moure l'Ajuntament a trobar solucions.
Els Ajuntaments han de garantir la seguretat en aquests indrets i si s'aposta per tenir obertes les platges en zones potencialment perilloses per desprendiments, les precaucions i la senyalització han de ser molt acurades.
Totes les notícies:
19/05/2026 - Política Ple ordinari del mes de maig a l'Ajuntament de Palamós
L'Ajuntament de Palamós convoca a les 6 d'aquesta tarda el Ple ordinari municipal del mes de maig....
19/05/2026 - Cultura El 19è festival 'Palamós Terra de Mar' se centra en la recerca científica al mar
El port de Palamós es prepara per acollir, aquest cap de setmana que ve, la 19a edició del...
19/05/2026 - Societat Sessions participatives del Pla Local de Joventut 2027-2030
Aquesta setmana hi ha dues sessions obertes a la participació del jovent de Palamós, per aportar...
19/05/2026 - Esports Palamós CF-Viladecans, a la semifinal de la promoció d'ascens a la Lliga Elit
El Palamós Club de Futbol s'enfrontarà al Viladecans en una de les semifinals de la promoció...
18/05/2026 - Medi Ambient Projecte del Museu de la Pesca per repoblar espècies de peix autòctones
El Museu de la Pesca de Palamós impulsa un programa per reduir la pèrdua de la biodiversitat...