25/07/2003
La Generalitat incrementarà aquest estiu d'un vint per cent el nombre d'inspeccions a les empreses de transport marítim de viatgers que operen al litoral català. El permís per navegar, l'assegurança obligatòria o el nombre de passatgers són alguns dels aspectes que contemplen aquestes inspeccions. L'any passat es van obrir 27 expedients sancionadors.Les inspeccions afecten més de 80 empreses dedicades al desplaçament d'activitats esportives, sobretot submarinistes, creuers turístics, lloguer d'embarcacions amb patró i transbordadors. En total es tracta d'unes 140 embarcacions, la gran majoria de les quals opera a la Costa Brava.
La Generalitat va començar l'any 2001 a fer inspeccions a aquestes empreses, amparades en una llei aprovada pel Parlament de Catalunya. Aquestes actuacions se centren en la comprovació del compliment dels requisits tècnics i administratius, horaris, itineraris, nombre de passatgers, tarifes, documentació de l'embarcació i tripulació. L'any passat es van fer 168 inspeccions que van derivar en 27 expedients sancionadors amb multes de 15 mil euros. Ara, la Generalitat es proposa continuar en aquesta línia de control, segons ha explicat avui a Palamós el director general de Ports i Transports, Enric Ticó.
CITA INSPECCIONS
La Costa Brava concentra totes les empreses de transport marítim d'activitats esportives que hi ha a Catalunya i la majoria de les de creuers turístics.
Totes les notícies:
18/05/2026 - Medi Ambient Projecte del Museu de la Pesca per repoblar espècies de peix autòctones
El Museu de la Pesca de Palamós impulsa un programa per reduir la pèrdua de la biodiversitat...
18/05/2026 - Societat 89 donacions de sang i 28 de plasma en la jornada doble al CAP Palamós
El Banc de Sang i Teixits i l'Associació de Donants han saldat amb 89 donacions de sang i 28 de...
18/05/2026 - Successos Mor una persona al seu domicili per una crisi cardiorespiratòria
Un ampli operatiu d'emergència es va desplegar aquest dissabte a Palamós, per atendre una persona...
18/05/2026 - Serveis Setmana amb 3 escales de creuer al port de Palamós
Avui comença una setmana amb força activitat pel que fa a les escales de creuer al port de...
18/05/2026 - Societat El 'Fit Jove' prepara activitats d'esport i salut per a l'estiu
Les àrees de Joventut, Esports, i Ciutat Educadora de l'Ajuntament de Palamós posen en marxa una...