23/07/2003
L'Ajuntament de Palamós i la Confraria de Pescadors mantenen converses per desencallar el projecte de remodelació de la llotja i d'altres equipaments de la zona de comercialització del peix. Els pescadors pressionen per poder començar les obres el pròxim mes d'octubre però l'Ajuntament no vol córrer i recorda que, abans, la Generalitat ha de tirar endavant el pla especial de la zona portuària.El tema de les millores a les instal·lacions de la confraria va aparèixer en el ple municipal celebrat ahir al vespre. El portaveu de Ciutadans de Palamós, Antoni Bachiller, va demanar a l'equip de govern sensibilitat cap a aquest projecte. El regidor de Convergència i Unió, Francesc Brull, va anar més enllà i va recordar que es tracta d'unes obres molt importants pel sectors pesquer i turístic de Palamós. Brull va acusar l'equip de govern d'utilitzar aquest projecte per pressionar la Generalitat perquè presenti el pla especial del port. Escoltem-lo.
CITA CONFRARIA 1
Ajuntament i Confraria han mantingut ja uns primers contactes. L'equip de Govern assegura que no té cap intenció de posar entrebancs a les millores de la llotja de pescadors. Tot i això recorda que s'ha de complir la legalitat i que el pla general de Palamós indica que qualsevol actuació urbanística al port ha d'estar supeditada al que digui el pla especial. Per tant, pel Govern de Palamós és prioritari que la Generalitat desencalli aquest pla. Així ho va explicar durant el ple l'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés.
CITA CONFRARIA 2
Mentrestant, el sector pesquer confia que s'arribarà a una entesa i que l'Ajuntament els donarà els permisos que necessiten. Els pescadors volen començar les obres a l'octubre per aprofitar els mesos que hi ha menys activitat a la confraria. Cal recordar, per exemple, que entre novembre i desembre es fa la veda del peix blau. El sector veuria amb preocupació que els treballs no comencessin la pròxima tardor perquè aleshores perdrien tot un any.
El projecte de millora de les instal·lacions de la confraria de Palamós afecta tota la zona de neveres i la llotja. Està previst que s'enderroqui la part on es fa la subhasta i que es faci més gran. Es redistribuirà l'espai de manera que les graderies quedin a banda i banda de la cinta que transporta el peix. També es traslladaran les casetes dels pescadors i es remodelarà l'espai de venda al públic. Pel que fa a la primera planta, es farà un restaurant, s'habilitarà un espai amb unes vidreres perquè els turistes puguin veure la subhasta i, per últim, es remodelaran les oficines. En total s'hi invertirà un milió trenta mil euros. La Generalitat s'ocupa de l'obra civil mentre la Confraria es fa càrrec dels equipaments. En tots dos casos, els fons arribarien de la Unió Europea. Es calcula que les obres durarien uns sis mesos.
Totes les notícies:
13/10/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan comença avui un nou cicle de reunions veïnals de barri
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan enceta avui al barri d'Es Pla un cicle nou de reunions...
13/10/2026 - Serveis L'hostaleria veu en el canvi climàtic un obstacle més per trobar personal
La dificultat per trobar personal, especialment en la temporada alta d'estiu, s'ha convertit en els...
13/10/2026 - Serveis El cementiri de Palamós recuperarà 33 nínxols que estaven en desús
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan està a punt de completar un llarg procés administratiu per...
13/10/2026 - Política Carme Viñas tornarà a optar a l'alcaldia de Calonge i Sant Antoni, ara amb una fórmula nova
Carme Viñas, candidata a l'alcaldia de Calonge i Sant Antoni per Esquerra Republicana de Catalunya...
13/10/2026 - Cultura Comença un nou curs del Campus de la Experiència de la UIC a Calonge i Sant Antoni
Ja està en marxa el curs 2026-2027 del Campus de l'Experiència de la Universitat Internacional de...