29/05/2003
El president de la Confraria de Pescadors de Palamós, Francesc Subirats, ha dimitit el càrrec de president de la Federació de Confraries de les Comarques de Girona. Subirats ha renunciat a causa de les discrepàncies que mantenia amb els qui defensen que els pescadors d'arts menors puguin pescar també durant els caps de setmana.Aquesta és una postura que mantenen vàries confraries, entre elles les de Blanes i L'Escala. Francesc Subirats s'hi oposa perquè creu que el descans setmanal s'ha de respectar per conservar els recursos marins i per potenciar la qualitat de vida del pescador. La mesura, que encara no ha estat validada per la Federació Catalana de confraries, afecta els pescadors d'arts menors i de palangre de fons, unes 125 embarcacions a tota la Costa Brava. En no arribar-se a un acostament de postures, el fins ara president de la Federació de Confraries de Pescadors de les Comarques de Girona ha optat per dimitir el càrrec. Així ho ha explicat el mateix Francesc Subirats.
CITA SUBIRATS 1
D'altra banda, el president de la Confraria de Pescadors de Palamós creu que la federació gironina hauria d'obrir un període de reflexió arran d'aquesta crisi.
CITA SUBIRATS 2
La vacant que ha deixat Subirats l'ocupa interinament el president de la confraria de Blanes i fins ara vicepresident primer de la Federació, Josep Llauradó. Les eleccions per triar un nou president es faran a finals d'aquest any.
Totes les notícies:
02/10/2026 - Obres i Urbanisme La segona fase d'obres del passeig del Mar començarà a mitjan octubre
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan preveu tenir en marxa les obres de la segona fase del passeig...
02/10/2026 - Política Som-hi per Palamós i Sant Joan perfila una llista que tornarà a liderar Teresa Ferrés
Després de ser la segona força més votada en les eleccions municipals del 2023, aconseguint 4...
02/10/2026 - Política Cristina Ruz repetirà com a alcaldable de VOX a Palamós i Sant Joan
VOX es presentarà per segona vegada consecutiva a unes eleccions municipals a Palamós i Sant...
02/10/2026 - Medi Ambient El BioBlitz a Castell fotografia un mero blanc, per primera vegada a Catalunya
Recordareu que ara fa uns dies us parlàvem d'una activitat que l'Associació de Naturalistes de...
02/10/2026 - Cultura Activitats al poblat iber de Castell amb motiu del 'Cap de setmana ibèric'
Aquest cap de setmana se celebra el 26è 'Cap de setmana ibèric', que organitza el Museu...